Dominacja Fiata na International Engine of the Year 2011
Spore powody do radości może mieć Grupa Fiat po imprezie Engine Expo 2011 w Stuttgarcie. W ocenie międzynarodowego jury silniki montowane w samochodach włoskiego koncernu okazały się najlepsze w sześciu z dwunastu kategorii.
Spore powody do radości może mieć Grupa Fiat po imprezie Engine Expo 2011 w Stuttgarcie. W ocenie międzynarodowego jury silniki montowane w samochodach włoskiego koncernu okazały się najlepsze w sześciu z dwunastu kategorii.
Prawdziwym zwycięzcą międzynarodowego konkursu na najlepszy silniki roku był produkowany w Polsce motor TwinAir o pojemności 0.875 cm3 i mocy 85KM. Jednostka napędzająca na co dzień Fiaty 500 i 500 C zdobyła aż cztery wyróżnienia. 76 osobowe jury, w skład którego wchodzili dziennikarze i specjaliści z 36 krajów uznało, że dwucylindrowy silnik Fiata nie miał sobie równych w kategoriach: Najlepszy "zielony" silnik 2011, silnik o pojemności poniżej 1 l, najlepszy nowy silnik 2011 i najbardziej prestiżową nagrodę główną w postaci tytułu International Engine of the Year 2011.
Kiedy wydawało się, że silniki 2 cylindrowe są już przeżytkiem Fiat udowodnił wszystkim, że dzięki nowoczesnym technologiom można stworzyć jednostkę, która mimo niewielkiej pojemności ma bardzo duże możliwości. Produkowane w Bielsku Białej motory obecnie stosowane są tylko w dwóch modelach. Jednak wkrótce Fiat zamierza wykorzystać swój udany produkt w nowej Lancii Ypsilon i w następnych modelach, które zadebiutują w najbliższym czasie.
Włosi zamierzają także na bazie nagrodzonej jednostki stworzyć dwie nowe wersje. Słabsza i bardziej ekonomiczna ma mieć tylko 65 KM i będzie pozbawiona turbiny. Drugi projekt zakłada opracowanie mocnego 105 konnego motoru. Fiat może być również zadowolony z dwóch nagród przyznanych dla silnika V8 4,5 l produkowanego przez Ferrari. Zdobył on tytuły najlepszej konstrukcji o pojemności powyżej 4 litrów i najbardziej wydajnej jednostki roku 2011.