eCall we wszystkich nowych samochodach w Europie od 2018
System eCall w razie wypadku automatycznie przekazuje zgłoszenie pod numer 112 wysyłając lokalizację pojazdu, jego rodzaj i liczbę pasażerów, dzięki czemu znacznie ma wzrosnąć skuteczność służb ratunkowych i w efekcie spaść ilość ofiar śmiertelnych na drogach. A od roku 2018 znajdziemy eCall w każdym nowym samochodzie sprzedawanym w Europie.
System eCall w razie wypadku automatycznie przekazuje zgłoszenie pod numer 112 wysyłając lokalizację pojazdu, jego rodzaj i liczbę pasażerów, dzięki czemu znacznie ma wzrosnąć skuteczność służb ratunkowych i w efekcie spaść ilość ofiar śmiertelnych na drogach. A od roku 2018 znajdziemy eCall w każdym nowym samochodzie sprzedawanym w Europie.
Dokładna data wprowadzenia eCall do wyposażenia standardowego wszystkich aut to 31 marca 2018 - po tej dacie każdy samochód będzie musiał posiadać na pokładzie ten awaryjny system.
Pomysł taki krążył po głowach europejskich władz już od 3 lat, lecz najpierw trzeba było rozwiązać wszelkie problemy związane z prywatnością i użytkowością. Stanęło na tym, że eCall ma być usługą publiczną, a więc całkowicie darmową i niezależną od innych czynników, a cały system ma być uruchamiany wyłącznie gdy odpalone zostaną poduszki powietrzne w aucie lub ewentualnie inne sensory wskażą na poważny wypadek.
Dzięki eCall czas reakcji służb ratowniczych ma spaść o połowę za miastem i o 40% na terenach miejskich - a dzięki temu rocznie na drogach Europy ma zostać uratowane 2500 istnień ludzkich. Biorąc pod uwagę niski koszt (dla producenta to zaledwie 100 dolarów) chyba się będzie opłacało.
Źródło: