Facebook odrzuca Google
Facebook ogłosił właśnie listę reklamodawców, którzy mogą prowadzić swoje kampanie w ramach aplikacji na popularnym portalu społecznościowym. Zabrakło wśród nich Google AdSense.
Facebook ogłosił właśnie listę reklamodawców, którzy mogą prowadzić swoje kampanie w ramach aplikacji na popularnym portalu społecznościowym. Zabrakło wśród nich Google AdSense.
To kolejny z efektów napiętych stosunków między dwoma gigantami, które są efektem między innymi różnej polityki dotyczącej udostępniania danych. Wcześniej Google uniemożliwiło Facebookowi dostęp do książek adresowych powiązanych ze skrzynkami w popularnej usłudze Google Mail.
Brak AdSense na liście tłumaczyć można tym, że Google nie chciał zgodzić się na warunki jakie zaoferował mu Facebook, który zażądał wszystkich szczegółowych danych włącznie z listą pracowników Google.
Na całej sprawie najbardziej stratni będą developerzy Facebookowych aplikacji, dla których AdSense było często najprostszą metodą zarabiania na swoich produktach. Na forach nie zostawiają oni suchej nitki na Facebooku, jako argument podając zaakceptowanie takich wątpliwych reklamodawców jak RockYou czy Offerpal.
Jednocześnie nie wyklucza się możliwości, że odrzucenie usługi od Google może być spowodowane tym, że Mark Zuckerberg planuje odpalenie własnej platformy reklamowej.