Ferrari 458 Italia ze składanym hard topem?

Fani Ferrari zamieszkujący w gorących krajach z niecierpliwością oczekują na Ferrari 458 Italia w wersji Spider. Model ten prawdopodobnie zostanie zaprezentowany już we wrześniu na targach we Frankfurcie. Ostatnio pojawiły się doniesienia dotyczące tego jak może wyglądać w nim system składania dachu.

Fani Ferrari zamieszkujący w gorących krajach z niecierpliwością oczekują na Ferrari 458 Italia w wersji Spider. Model ten prawdopodobnie zostanie zaprezentowany już we wrześniu na targach we Frankfurcie. Ostatnio pojawiły się doniesienia dotyczące tego jak może wyglądać w nim system składania dachu.

Poprzednik Italii czyli F430 Spider posiadał składany elektrycznie dach materiałowy. W Maranello uznano najwyraźniej, że takie rozwiązanie nie pasuje do tak zaawansowanej konstrukcji jaką jest 458 Italia. Dlatego według doniesień najnowsze otwarte Ferrari może mieć na wyposażeniu system rozkładnia sztywnej osłony kabiny zbliżony do tego, który został zastosowany w Ferrari California. Z pewnością po jego uruchomieniu cały, kilkunastosekundowy proces wyglądałby bardzo efektownie jednak przez zastosowanie tego typu rozwiązania Italia Spider może stracić inną nie mniej widowiskową cechę. Może okazać się bowiem, że po wybraniu takiej opcji niestety zniknąć będzie musiała przeźroczysta osłona silnika, która ujawnia dzieło sztuki i inżynierii jaką są jednostki Ferrari.

Jeszcze inne pogłoski mówią o dachu składanym w odmienny sposób. Pokrywa chroniąca pasażera i kierowcę przed czynnikami atmosferycznymi miałaby być chowana w specjalnie do tego przeznaczonej przestrzeni znajdującej się tuż za fotelami podróżujących. O tym na co zdecydują się inżynierowie włoskiej marki przekonamy się niebawem na targach we Frankfurcie. Pewne jest, że 458 Italia w wersji Spider z hard topem będzie jednym z najbardziej widowiskowych samochodów w swojej klasie i nawet utrata przeszklonej osłony silnika nie zepsuje tego efektu.

Poniżej sposób rozkładania dachu w Ferrari California

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas