Genewa 2011: Lancia Ypsilon
W Genewie pojawi się kolejna generacja Lancii Ypsilon. Przyszłość tego eleganckiego, malucha interesuje nie tylko włoskich właścicieli firmy, ale także co najmniej kilka tysięcy osób w naszym kraju.
W Genewie pojawi się kolejna generacja Lancii Ypsilon. Przyszłość tego eleganckiego, malucha interesuje nie tylko włoskich właścicieli firmy, ale także co najmniej kilka tysięcy osób w naszym kraju.
Stale oferowana w salonach druga generacja Ypsilona dostępna jest od 2003 r. O jej następczynie mówiło się już od jakiegoś czasu, ale wiadomo było, że na wcześniejszą premierę niż na tegorocznych targach w Genewie nie ma co liczyć.
Nowa Lancia Ypsilon oparta została o płytę podłogową znaną z Fiata 500, Pandy czy Forda Ka. Mimo jej niewielkich rozmiarów projektantom udało się wygospodarować sporo miejsca zarówno dla kierowcy i pasażerów. Nadwozie z charakterystycznym grillem, typowymi dla Lancii lampami i dość obłym tyłem pojazdu w wielu elementach przypominać może większą Deltę.
Auto będzie oferowane w trzech standardach wyposażenia: Silver, Gold, Platinum. Nawet w podstawowej opcji Ypsilon będzie mógł pochwalić się wykończeniem z wysokiej jakości materiałów. Osoby, które będą chciały jeszcze bardziej odróżnić swój samochód będą miały do wyboru aż 600 dodatków, które pozwolą przyozdobić samochód w indywidualny sposób. Do tego dochodzi jeszcze 17 kolorów lakieru, a także 4 wzory w malowaniu dwukolorowym.
Najmniejszym silnikiem dostępnym w Lancii będzie chwalona dwucylindrowa jednostka Fiata o pojemności 0.9 l pracująca w technologii Multiair, dysponująca 85 Km. Do tego dochodzi jeszcze benzynowy motor 1,2 69 KM i diesel 1,3 95 KM. W zmniejszeniu zużycia paliwa we wszystkich wersjach pomagać będzie system Start & Stop.
Zainteresowani tym modelem mogą spodziewać się go w salonach od czerwca tego roku. Na większości europejskich rynków motoryzacyjnych Ypsilon będzie sprzedawany jako Lancia. Natomiast w Anglii i Irlandii dostępna będzie jako Chrysler.
Sukces rynkowy auta interesuje w dużym stopniu załogę Tyskiej fabryki Fiata, w której Ypsilon będzie produkowany.