Google rezygnuje z dynamicznego wyświetlania wyników

Google usunęło tę kluczową funkcję ze swojego silnika wyszukiwania w odpowiedzi na coraz większą popularność mobilnych urządzeń. Warto przypomnieć, że dynamiczne wyświetlanie wyników podczas pisania zadebiutowało w 2010 roku, kiedy liczba użytkowników smartfonów...

Google usunęło tę kluczową funkcję ze swojego silnika wyszukiwania w odpowiedzi na coraz większą popularność mobilnych urządzeń. Warto przypomnieć, że dynamiczne wyświetlanie wyników podczas pisania zadebiutowało w 2010 roku, kiedy liczba użytkowników smartfonów...

Google usunęło tę kluczową funkcję ze swojego silnika wyszukiwania w odpowiedzi na coraz większą popularność mobilnych urządzeń. Warto przypomnieć, że dynamiczne wyświetlanie wyników podczas pisania zadebiutowało w 2010 roku, kiedy liczba użytkowników smartfonów była zdecydowanie mniejsza.

Funkcja ta, nazywana Google Instant, objawiała się w momencie, gdy wpisywaliśmy w wyszukiwarkę zapytanie, a  wyszukiwanie dynamiczne Google automatycznie przewidywało, o co nam chodzi i wyświetlało wyniki. Jeśli na liście nie było tego, czego szukaliśmy, mogliśmy pisać dalej, by otrzymywać wyniki bliższe naszym oczekiwaniom, a poza tym ich lista była stale aktualizowana. Celem tej funkcjonalności było oczywiście zaoszczędzenie czasu i Google chwaliło się, że dzięki dynamicznemu wyświetlaniu wyników wyszukiwanie skracało się od 2 do 5 sekund, ponieważ nie wymagało od nas wpisywania pełnej treści i wciskania przycisku szukaj lub naciskania Entera. Rezultaty miały być też pomocne w sytuacjach, jeśli do końca nie wiedzieliśmy, co chcemy wyszukać.

Reklama

7 lat na rynku technologicznym to jednak wieczność i obecnie ponad połowa wyszukiwań Google odbywa się na urządzeniach mobilnych. W odróżnieniu od komputerów, gdzie otrzymujemy spory ekran, w tym przypadku ograniczeni jesteśmy zdecydowanie mniejszym wyświetlaczem, którego obszar roboczy w trakcie wyszukiwania pomniejszany jest dodatkowo przez wirtualną klawiaturę. To skutecznie zmniejsza efektywność funkcji Google Instant i tym samym skłoniło producenta do jej porzucenia.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy