IBM testuje AI wzorowane na mózgu

Jeff Hawkins - założyciel firmy Palm, a więc jeden z ojców dzisiejszych smartfonów - od paru lat pracuje nad nowatorską sztuczną inteligencją Numenta, której algorytmy wzorowane są na działaniu ludzkiego mózgu. Teraz Numentą zainteresowało się IBM, które przeprowadza jej testy w swoim laboratorium Almaden w Kaliforni.

Jeff Hawkins - założyciel firmy Palm, a więc jeden z ojców dzisiejszych smartfonów - od paru lat pracuje nad nowatorską sztuczną inteligencją Numenta, której algorytmy wzorowane są na działaniu ludzkiego mózgu. Teraz Numentą zainteresowało się IBM, które przeprowadza jej testy w swoim laboratorium Almaden w Kaliforni.

Jeff Hawkins - założyciel firmy Palm, a więc jeden z ojców dzisiejszych smartfonów - od paru lat pracuje nad nowatorską sztuczną inteligencją Numenta, której algorytmy wzorowane są na działaniu ludzkiego mózgu. Teraz Numentą zainteresowało się IBM, które przeprowadza jej testy w swoim laboratorium Almaden w Kaliforni.

Sztuczna inteligencja dostała zadania takie jak interpretowanie zdjęć satelitarnych i już teraz członkowie zespołu IBM twierdzą, że Numenta jest bliżej ludzkiego mózgu niż jakiekolwiek AI jakie stworzono - potrafi ona uczyć się pracować z danymi o wiele bardziej wydajnie i czyni to dużo szybciej niż konkurencyjne AI.

Reklama

Numenta zbudowana została tak aby odwzorowywać działanie zaledwie 100 neuronów z tzw. kory nowej mózgu (neocortex), a jak wyjaśniają jej twórcy - nie ma ona tylko naśladować natury, lecz dokładnie ją kopiować.

Aby jednak wprowadzić Numentę do powszechnego użycia trzeba będzie stworzyć jej fizyczną wersję (obecnie działa ona jako sieć) - a IBM planuje tego dokonać składając na sobie kilka warstw wafli krzemowych i fizycznie je łącząc - w ten sposób algorytmy nowego AI powinny zostać wiernie odtworzone.

20-osobowy zespół pracujący nad samą sztuczną inteligencją z kolei chce aby AI nauczyło się obsługiwać silniki, siłowniki i inne mechaniczne urządzenia, dzięki czemu znaleźć ma ono zastosowanie w robotyce.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy