Mniej sponsorowanych postów na Facebooku

Trzeba przyznać, że takiego obrotu sprawy się nie spodziewaliśmy, ponieważ najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie ogłosił właśnie, że zamierza ograniczyć spam w dziale aktualności poprzez z mniejszenie ilości sponsorowanych postów ...

Trzeba przyznać, że takiego obrotu sprawy się nie spodziewaliśmy, ponieważ najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie ogłosił właśnie, że zamierza ograniczyć spam w dziale aktualności poprzez zmniejszenie ilości sponsorowanych postów.

Facebook tłumaczy tę decyzję spełnianiem wymogów użytkowników, których setki tysięcy miały w ostatnim czasie wypełnić pewną ankietę - jej wyniki jednoznacznie wskazywały, że korzystają oni z portalu głównie po to, by zobaczyć co dzieje się u znajomych, tymczasem zalewani są materiałami promocyjnymi.

Nie chodzi tu o tradycyjne reklamy, ale o posty, który mają sponsorowany charakter i zachęcają nas np. do zakupu jakiegoś produktu, instalacji aplikacji, wzięcia udziału w promocji czy loterii (czyli w sumie są reklamami, ale bardziej dyskretnymi - przykłady poniżej).

Koncern obiecuje też, że w zamian nie zobaczymy w naszych aktualnościach więcej standardowych reklam, ponieważ celem jest tu przede wszystkim poprawa jakości.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas