Najcenniejszą marką świata już nie jest Apple

Pod koniec ubiegłego roku magnaci finansowi z Wall Street zastanawiali się, która z amerykańskich firm pierwsza na świecie osiągnie wartość biliona dolarów. Spekulacje trwają od dawna, jednak sytuacja z miesiąca na miesiąc zmienia się jak w kalejdoskopie...

Pod koniec ubiegłego roku magnaci finansowi z Wall Street zastanawiali się, która z amerykańskich firm pierwsza na świecie osiągnie wartość biliona dolarów. Spekulacje trwają od dawna, jednak sytuacja z miesiąca na miesiąc zmienia się jak w kalejdoskopie...

Pod koniec ubiegłego roku magnaci finansowi z Wall Street zastanawiali się, która z amerykańskich firm pierwsza na świecie osiągnie wartość biliona dolarów. Spekulacje trwają od dawna, jednak sytuacja z miesiąca na miesiąc zmienia się jak w kalejdoskopie.

Do tej pory wszyscy obstawiali Apple, producenta świetnych smartfonów i laptopów, które sprzedają się jak świeże bułeczki. Firma warta jest już grubo ponad 500 miliardów, podobnie jak Google, a w zasadzie teraz Alphabet.

Analitycy zebrali dane i wyniki finansowe wszystkich liczących się spółek w USA i ocenili, że w 2016 roku najbardziej cenną marką okazało się Google! W opublikowanym rankingu na pozycjach 1-7 dominują firmy z branży technologicznej jak właśnie Google, Apple, Amazon czy AT&T.

Reklama

Na 8. miejscu znalazła się sieć marketów Wallmart, a na 9. miejscu Facebook, który to odnotował spory wzrost z 17. pozycji i niemal podwoił swoją wartość. Tutaj możecie zapoznać się z całym raportem.

Tymczasem analitycy uważają, że zupełnie inna firma ma największe szanse w tym roku pobić Apple i Google oraz jako pierwsza w historii USA osiągnąć wartości biliona dolarów. Jest nim kierowany przez Jeffa Bezosa świetnie rozwijający się Amazon.

Bezos stał się niedawno trzecim najbogatszym człowiekiem na naszej planecie, a wartość firmy w ciągu ostatnich 18 miesięcy podwoił swoją wartość i ma dziś około 360 miliardów dolarów.

Specjaliści z RBC Capital Markets prognozuje, że detaliczny biznes Amazona będzie nadal rosnąć o średnio 20 procent rok do roku, natomiast chmura Amazon Web Services będzie rosnąć o 40 procent rocznie w najbliższych pięciu latach. Potęga Amazona będzie rosnąć za sprawą silnej pozycji na rynku oraz usługi sieciowe, dostarczane różnej wielkości firmom.

Dzięki rozwojowi Amazon Web Services, platformy oferującej usługi w tzw. chmurze, firmy mogą zamówić moc obliczeniową, pamięć i inne usługi, uzyskując w ten sposób dostęp do globalnej infrastruktury informatycznej, która jest podstawą wielomiliardowego serwisu sprzedaży detalicznej Amazon.com.

W przyszłości zapotrzebowanie na takie usługi będzie rosło lawinowo, i dlatego analitycy sądzą, że Amazon stanie się pierwszą firmą na świecie, która uzyska kapitalizację w wysokości biliona dolarów.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy