Nowa wersja silnika Unreal Engine już w tym roku? Będziemy potrzebowali dużo mocy
W zeszłym roku techniczny dyrektor Epic Games Tim Sweeney stwierdził, że silnik Unreal Engine 4 nie ujrzy światła dziennego prawdopodobnie przed 2014 rokiem. Teraz Wiceprezes firmy - Mark Rein zdradził, że ludzie zostaną zaszkowani w tym roku gdy zobaczą w akcji Unreal Engine 4.
W zeszłym roku techniczny dyrektor Epic Games Tim Sweeney stwierdził, że silnik Unreal Engine 4 nie ujrzy światła dziennego prawdopodobnie przed 2014 rokiem. Teraz Wiceprezes firmy - Mark Rein zdradził, że "ludzie zostaną zaszkowani w tym roku gdy zobaczą w akcji Unreal Engine 4".
Nie zdradził on żadnych szczegółów dotyczących tego co dokładnie zobaczymy i kiedy. Najprawdopodobniej pierwsze demo nowego silnika graficznego zaprezentowane będzie na nowych kartach Nvidii z GPU Kepler, jako że poprzednia jego wersja również po raz pierwszy była zaprezentowana na karcie Nvidii (GeForce 6). Ostatnie co mogliśmy zobaczyć od Epic to świetne demo Samaritan (do obejrzenia niżej). Należy wziąć pod uwagę, że bazuje ono nadal na starszej wersji silnika - UE3.
Z drugiej strony wiadomo też co nieco na temat wymagań UE4 z wykładu jaki wygłosił Sweeney podczas konferencji DICE 2012. Stwierdził on, że do stworzenia grafiki "perfekcyjnej" będziemy potrzebowali około 2 tysiące razy więcej mocy niż mamy obecnie. Grafika "wystarczająca do przybliżenia wirutalnej rzeczywistości" będzie wymagała, jego zdaniem, sprzętu o mocy obliczeniowej 5000 bilionów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (czyli teraflopsów). Dla porównania demo Samaritan wymagało "zaledwie" 2.5 teraflops, a moc Xboxa 360 to 0.25 teraflops.
Ciekawe tylko jak to ma się do planów największych producentów konsol, gdyż już od dłuższego czasu wokół nowego dzieła Microsoftu krąża plotki mówiące o tym, że Xbox 720 ma być skierowany do niedzielnych graczy liczących na rodzinną zabawę z kontrolerem Kinect.