Nowe rekordy Koenigsegga Ageray R

Koenigsegg od wielu lat konsekwentnie wspina się na wyżyny motoryzacyjnych możliwości. Mimo tego, że marka nie jest jeszcze tak rozpoznawalna jak Ferrari, a osiągi szwedzkich aut odstają od najszybszego Veyrona, to założyciel firmy Christian von Koenigsegg znalazł niszę, w której jego auta wypadają lepiej na tle konkurencji.

Koenigsegg od wielu lat konsekwentnie wspina się na wyżyny motoryzacyjnych możliwości. Mimo tego, że marka nie jest jeszcze tak rozpoznawalna jak Ferrari, a osiągi szwedzkich aut odstają od najszybszego Veyrona, to założyciel firmy Christian von Koenigsegg znalazł niszę, w której jego auta wypadają lepiej na tle konkurencji.

Koenigsegg od wielu lat konsekwentnie wspina się na wyżyny motoryzacyjnych możliwości. Mimo tego, że marka nie jest jeszcze tak rozpoznawalna jak Ferrari, a osiągi szwedzkich aut odstają od najszybszego Veyrona, to założyciel firmy Christian von Koenigsegg znalazł niszę, w której jego auta wypadają lepiej na tle konkurencji.

Na początku września najmocniejszy produkowany przez Koenigsegga model Agera R ustanowił kilka rekordów w swojej klasie. Pierwszym z nich było przyspieszenie od 0 do 300 km/h, które trwało zaledwie 14,53 s. Po osiągnięciu tej prędkości przeprowadzono próbę hamowania od 300 - 0 km/h. Na ten manewr Agera R potrzebowała zaledwie 6,66 s., a wynik ten również trafił do Księgi Rekordów Guinnessa.

Reklama

Następy sprawdzian miał się odbyć z jeszcze większą prędkością, wynoszącą 321 km/h czyli 200 mph, po osiągnięciu której auto również miało zatrzymać się w jak najkrótszym czasie. Dodatkowe 21 km/h nie zrobiło na szwedzkim super samochodzie większego wrażenia i czas jakiego potrzebowało do osiągnięcia określonej wartości wyniósł 17,68 s., a wyhamowanie z 200 mil na godzinę trwało 7,28 s. Po zsumowaniu dało to wynik 24,96s.

Dla porównania warto wspomnieć o osiągach konkurencji. Bugatti Veyron od 0-300 km/h przyspiesza w 16,7 s., natomiast Ferrari Enzo aż w 26.1 s.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy