Otwarto najdłuższy tunel kolejowy świata

Najdłuższy i najgłębszy tunel kolejowy na całym świecie właśnie został oddany do komercyjnego użytku. Nowiutki tunel Świętego Gotarda (Gotthard Base Tunnel) liczy sobie 57,09 kilometra długości. Tym samym zepchnął na drugie i trzecie miejsce...

Najdłuższy i najgłębszy tunel kolejowy na całym świecie właśnie został oddany do komercyjnego użytku. Nowiutki tunel Świętego Gotarda (Gotthard Base Tunnel) liczy sobie 57,09 kilometra długości. Tym samym zepchnął na drugie i trzecie miejsce...

Najdłuższy i najgłębszy tunel kolejowy na całym świecie właśnie został oddany do komercyjnego użytku. Nowiutki tunel Świętego Gotarda (Gotthard Base Tunnel) liczy sobie 57,09 kilometra długości.

Tym samym zepchnął na drugie i trzecie miejsce oddane do użytku w 1988 roku podmorskie połączenie japońskich wysp Honsiu i Hokkaido oraz funkcjonujący od 1994 roku tunel pod Kanałem La Manche, które liczą odpowiednio 53,8 i 50,4 kilometra.

W pierwszą podróż pociągiem, całkowicie za darmo, wybrało się 500 osób, które wygrały konkurs organizowany przez szwajcarski rząd. Nowy tunel skróci czas podróży z Zurychu do Mediolanu o godzinę.

Reklama

Każdej doby przejedzie nim 260 pociągów towarowych z prędkością 100 km/h i 65 pociągów pasażerskich z prędkością dochodzącą do 220 km/h.

Budowa tunelu Świętego Gotarda trwała 17 lat i kosztowało około 11 miliardów euro. Zapraszamy Was na wirtualną podróż po nowym tunelu Świętego Gotarda.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy