Patriotyzm gospodarczy w Polsce rośnie w siłę

Patriotyzm gospodarczy mocno promowany przez aktualny rząd i Ministra Finansów przynosi pozytywne efekty dla rodzimych firm i budżetu państwa. Obecnie niemal dla połowy (46 procent) Polaków ważne jest krajowe pochodzenie produktu...

Patriotyzm gospodarczy mocno promowany przez aktualny rząd i Ministra Finansów przynosi pozytywne efekty dla rodzimych firm i budżetu państwa. Obecnie niemal dla połowy (46 procent) Polaków ważne jest krajowe pochodzenie produktu.

Na przestrzeni ostatniego roku to kryterium w codziennych zakupach zwiększyło się o 13 punktów procentowych (według badania CBOS).

Oczywiście w wyborze wciąż na najważniejsza jest cena i jakość, ale Polacy zwracają coraz większą uwagę na polskość produktu, a także fakt, że firma płaci w Polsce podatki.

W identyfikacji produktów bardzo pomocne okazują się świetne aplikacje na smartfony. Jedną z nich jest Pola (). Ogromny wpływ na patriotyzm gospodarczy w Polsce miały też ostatnie głośne afery związane z rasizmem produktowym.

Polacy coraz chętniej sięgają po polskie produkty. Fot. Twitter.

Przypomnijmy, że sprzedawana produkty m.in. niemieckich firm nie tylko miały inny, gorszy skład od tych oferowanych na Zachodzie, takie również były od nich znacznie droższe (czasem 2-krotnie).

Rząd polski, z Beatą Szydło na czele, zajął się tą niepokojącą sprawą i już widać tego pierwsze, pozytywne efekty, bo Zachodnie koncerny oświadczyły, że we wszystkich krajach Europy (również w Polsce) będą sprzedawały produkty takiej samej jakości.

Źródło: PAP/CBOS / Fot. Pexels/Twitter

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas