Pierwsze testy SARTRE

Pod tym skrótem kryje się projekt SAfe Road TRains for the Environment, czyli w wolnym tłumaczeniu bezpieczne drogowe pociągi. W telegraficznym skrócie - samochody, które jeżdżą same. Właśnie udało się przeprowadzić pierwsze drogowe testy systemu na torze Volvo mieszczącym się pod Gothenburgiem w Szwecji.

Pod tym skrótem kryje się projekt SAfe Road TRains for the Environment, czyli w wolnym tłumaczeniu bezpieczne drogowe pociągi. W telegraficznym skrócie - samochody, które jeżdżą same. Właśnie udało się przeprowadzić pierwsze drogowe testy systemu na torze Volvo mieszczącym się pod Gothenburgiem w Szwecji.

Pod tym skrótem kryje się projekt SAfe Road TRains for the Environment, czyli w wolnym tłumaczeniu bezpieczne drogowe pociągi. W telegraficznym skrócie - samochody, które jeżdżą same. Właśnie udało się przeprowadzić pierwsze drogowe testy systemu na torze Volvo mieszczącym się pod Gothenburgiem w Szwecji.

Technologia ta polega na tworzeniu przez samochody długich pociągów (z angielska zwie się to "platooning"). Wyglądać ma to w ten sposób, że taki pociąg prowadzony jest przez jednego żywego kierowcę - "maszynistę" - podczas gdy reszta samochodów podąża jego ścieżką. Ma to być możliwe dzięki sprzężeniu samochodów z taką "lokomotywą", a także dzięki niezależnym sensorom umieszczonym w poszczególnych "wagonikach", które mają dbać o bezpieczeństwo przejazdu.

Reklama

Nie chodzi tu jednak o wygodę kierowców (no, może trochę też), ale głównie o poprawę przepływu ruchu ulicznego, bezpieczeństwa na drogach czy zmniejszenie ilości dwutlenku węgla.

Cóż, ja bym się nie czuł chyba bezpiecznie widząc jak samochód sam skr

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy