Porsche 911 Targa 4 – debiut nowoczesnej klasyki
Najnowsze Porsche 911, pokazane światu na North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit, jest niesamowitym połączeniem starego i nowego – klasycznej koncepcji Targa z najnowocześniejszymi technologiami.
Najnowsze Porsche 911, pokazane światu na North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit, jest niesamowitym połączeniem starego i nowego – klasycznej koncepcji Targa z najnowocześniejszymi technologiami.
Prawda, że wygląda wspaniale? Już przed premierą, gdy pojawiły się pierwsze zdjęcia tego modelu, rozpoczęły się westchnienia entuzjastów motoryzacji. Wszystko dzięki charakterystycznemu szerokiemu słupkowi, który zastąpił poprzednika w innym kształcie. Jest to testament po pierwszym 911 Targa z 1965. Wtedy stalowy słupek był koniecznością, funkcjonalnym rozwiązaniem, które wychodziło naprzeciwko amerykańskim, restrykcyjnym przepisom bezpieczeństwa. Dzisiaj stał się to element rozpoznawalnego designu nowoczesnych 911.
Podobnie jak klasyczna Targa z lat 60-tych, najnowsze Porsche ma tylna zawiniętą szybę bez wsporników oraz oczywiście sekcję składanego dachu, nad przednimi siedzeniami. Jednak dzięki nowoczesnej technologii, dzisiejszy kierowca 911-tki może otwierać i zamykać dach wciśnięciem jednego przycisku. Porsche obiecuje, że zautomatyzowany proces składania dachu, będzie przyciągającym spojrzenia pokazem.
Do sprzedaży trafią dwa warianty, oba z napędem na 4 koła. 911 Targa 4 ma silnik 3,4 litra i 350 KM oraz 911 Targa 4S z 400 KM i 3,8 litrowym silnikiem. Jeśli chodzi o rozpędzanie się do setki, to: słabszy 4,8 sek, a silniejszy 4,4 sek.
Nowe modele trafią na rynek w maju 2014. Jeśli chodzi o ceny to wyglądają one odpowiednio 109,338 euro i 124,094 euro.