Rewelacyjny marzec BMW

Nie tylko Skoda może pochwalić się rekordową sprzedażą osiągniętą w marcu tego roku. Dużo większe powody do dumy ma Grupa BMW zrzeszająca producentów samochodów klasy premium i luksusowych.

Nie tylko Skoda może pochwalić się rekordową sprzedażą osiągniętą w marcu tego roku. Dużo większe powody do dumy ma Grupa BMW zrzeszająca producentów samochodów klasy premium i luksusowych.

Grupę BMW tworzą marki BMW, Mini i Rolls-Royce. W marcu auta tych producentów osiągnęły doskonałe wyniki sprzedaży skutkujące aż 17% zyskiem w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W 2010 r. Grupa BMW sprzedała 141,717 samochodów, w tym poprawiła wynik o 24 tys. oddając w ręce klientów łącznie 165,842 auta. Dzięki temu udało się poprawić rekord z grudnia 2007 r. kiedy to sprzedaż wyniosła 152,721 szt.

Samochody Grupy najczęściej wybierali mieszkańcy Europy (93,540 szt., wzrost o +7,8%), Azji (35,048 szt., +52%) i Ameryki Północnej (32,020 szt., +18,6%).

W pierwszym kwartale 2011 r. koncern odnotował wzrost aż o 21,3% po sprzedaży w sumie 382,758 aut. Przedstawiciele Grupy BMW liczą, że do końca tego roku przy podobnym tempie wzrostu możliwe jest osiągnięcie sprzedaży wynoszącej ponad 1,5 miliona egzemplarzy.

Warto również wspomnieć jak prezentują się rezultaty poszczególnych marek. Dominującą rolę odgrywa oczywiście BMW, które sprzedało 134,892 auta (+14,6%). Również na plusie miesięczny bilans zamknęło Mini zyskując 28,5% dzięki sprzedaży 30,689 aut. Największy procentowy wzrost wynoszący 108,8% odnotował Rolls-Royce. Na auta luksusowej brytyjskiej marki zdecydowało się w minionym miesiącu 261 klientów. Kwartalna sprzedaż zamknęła się wynikiem 723 egzemplarzy.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas