Schudniesz - oszczędzisz dużo pieniędzy

Jeśli poszukujecie oszczędności to być może powinniście zerknąć do swojego jadłospisu. Naukowcy z Uniwersytetu Johna Hopkinsa udowodnili ostatnio, że schudnięcie ze stanu otyłosći do nadwagi oznaczać może aż 18 tysięcy dolarów więcej w kieszeni na przestrzeni całego życia.

Jeśli poszukujecie oszczędności to być może powinniście zerknąć do swojego jadłospisu. Naukowcy z Uniwersytetu Johna Hopkinsa udowodnili ostatnio, że schudnięcie ze stanu otyłosći do nadwagi oznaczać może aż 18 tysięcy dolarów więcej w kieszeni na przestrzeni całego życia.

Jeśli poszukujecie oszczędności to być może powinniście zerknąć do swojego jadłospisu. Naukowcy z Uniwersytetu Johna Hopkinsa udowodnili ostatnio, że schudnięcie ze stanu otyłości do nadwagi oznaczać może aż 18 tysięcy dolarów więcej w kieszeni na przestrzeni całego życia.

Na wstępnie zaznaczyć trzeba, że badania prowadzono za oceanem, gdzie służba zdrowia jest prywatna, jednak i tak częściowo wyniki te da się odpowiednio przenieść w inne miejsca globu.

Pozytywny efekt bierze się tutaj głównie z kosztów medycznych (które w przypadku państwowej służby zdrowia w dużej mierze odpadają z naszej prywatnej kieszeni - przerzucane są na całe społeczeństwo, a dla nas są takie same niezależnie od tego czy jesteśmy grubi czy chudzi, chorzy czy zdrowi), ale także także z niższej produktywności, którą już da się przełożyć na inne kraje, a stanowią one ponad połowę całych kosztów otyłości (choć akurat efekt ten nie dotyka bezpośrednio pracownika, lecz pracodawców - odbija się na kondycji całej ekonomii danego kraju).

Reklama

A to nie wszystko, bo jeśli taki otyły 20-latek postanowi diametralnie zmienić styl życia i jego waga wróci do normy to będzie on w ciągu całego życia mógł zaoszczędzić 28 tysięcy dolarów.

Choć oczywiście na wynik tych badań należy patrzeć tak przez pryzmat własnej osoby, jak i całej ekonomii, to mogą one dać do myślenia, głównie rządzącym. Bo zdrowy, nie otyły człowiek to człowiek bardziej produktywny, a więc prozdrowotne kampanie mogą się w dalszej perspektywie przełożyć na konkretne pieniądze.

Źródło: , Zdj.: CC0

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy