Słowem roku 2015 nie jest nawet słowo

Oxford Dictionary co 12 miesięcy przyznaje nagrodę dla jednego, wybranego słowa, które najlepiej ma oddawać bieżące trendy, ducha całego roku. Rok temu było to "wapowanie", a w tym roku zwycięskie słowo nie jest nawet słowem.

Oxford Dictionary co 12 miesięcy przyznaje nagrodę dla jednego, wybranego słowa, które najlepiej ma oddawać bieżące trendy, ducha całego roku. Rok temu było to "wapowanie", a w tym roku zwycięskie słowo nie jest nawet słowem.

Otóż w tym roku komisja konkursowa zauważyła jak wielkim hitem stały się ikonki emoji - w ciągu 12 miesięcy samo słowo "emoji" potroiło swoją popularność, a najbardziej popularną wśród samych ikonek jest ta, którą widzicie przed sobą - łzy szczęścia - i to właśnie ona zwyciężyła w prestiżowym konkursie.

Cóż, wracamy chyba zatem powoli do języka obrazkowego, od którego tysiące lat temu zaczynaliśmy naszą przygodę ze słowem. Tylko czy to dobrze o nas świadczy?

Źródło:

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas