Tak wygląda ewolucja grafiki w grach XXI wieku
13 lat w życiu człowieka to dość odczuwalny przedział czasu. Jeszcze większe zmiany w takim okresie daje się jednak zaobserwować w branży gier, a konkretnie w ich wyglądzie. Zwłaszcza jeśli się przeanalizuje rok po roku ich fascynujący postęp...
13 lat w życiu człowieka to dość odczuwalny przedział czasu. Jeszcze większe zmiany w takim okresie daje się jednak zaobserwować w branży gier, a konkretnie w ich wyglądzie. Zwłaszcza jeśli się przeanalizuje rok po roku ich fascynujący postęp...
Do sieci trafiło bardzo interesujące nagranie prezentujące ewolucję, jakie na polu grafiki doświadczyły gry wydane po roku 2000. W trwającym ponad 2 godziny materiale ujęto wszystkie przełomowe narzędzia testowe, jakie przez ostatnie 13 lat służyły jako benchmarki dla naszych kart graficznych.
A trzeba przyznać, że całość poskładano bardzo starannie. Całą historię zaczniemy bowiem od tak pamiętnych pokazów jak słynny swego czasu Wolfman, jak i scenkę z kultowego Matriksa zrealizowanej w 3D Marku z 2001 roku. Później jest rzecz jasna tylko lepiej, bo mamy szansę podejrzeć jak stopniowo zmieniał się dym w grach, czy tak ważne dla wielu deweloperów dynamiczne oświetlenie i towarzyszące mu cienie!
Jeśli tylko więc macie ponad 2 godziny wolnego czasu i pudło smacznego popcornu pod ręką, to już wiecie co będzie motywem Waszego dzisiejszego seansu:
Poniżej możecie zobaczyć listę oraz czas ukazania wszystkich użytych w nagraniu narzędzi i gier:
- Nvidia Grove - 0:26,
- Nvidia Wolfman - 1:06,
- Nvidia Chameleon - 2:07,
- Nvidia Tidepool - 3:17,
- 3DMark 2001 SE - 4:06,
- 3DMark03 - 7:32,
- Nvidia Dusk Ultra - 11:24,
- Nvidia Time Machine - 13:05,
- Nvidia Toys - 14:12,
- Nvidia Ogre 15:38,
- Nvidia Dawn - 16:24,
- Nvidia Vulcan - 17:06,
- Aquamark 3 - 18:29,
- Nvidia Nalu - 22:09,
- Doom 3 - 23:25,
- Crytek/ATI The Project - 24:42,
- Nvidia Luna - 27:42,
- Quake IV - 30:30,
- F.E.A.R. 33:44,
- Halfe-Life 2: Lost Coast - 34:46,
- X3: Reunion - 37:23,
- 3DMark06 - 45:51,
- Nvidia Box of Smoke 58:37,
- Nvidia Human Head - 59:25,
- Call of Juarez - 1:00:48,
- Unigine Sanctuary Benchmark - 1:03:53,
- Crysis - 1:06:58,
- 3DMark Vantage - 1:08:33,
- NVidia Medusa - 1:13:01,
- Unigine Tropics Demo - 1:16:13,
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - 1:19:41,
- The Last Remnant - 1:24:58,
- Batman: Arkham Asylum - 1:28:43,
- Resident Evil 5 - 1:30:21,
- Unigine Heaven Benchmark - 1:33:13,
- Metro 2033 - 1:37:44,
- Just Cause 2 - 1:38:50,
- Stone Giant - 1:44:32,
- Mafia 2 - 1:46:02,
- Nvidia Endless City - 1:48:16,
- Nvidia Aliens vs Triangles - 1:49:48,
- 3DMark11 - 1:50:24,
- TessMark - 1:54:50,
- Hard Reset - 1:56:00,
- Batman: Arkham City - 1:56:51,
- ShaderToyMark - 1:58:20,
- FluidMark - 1:59:40,
- Nvidia A New Dawn - 2:00:48,
- Sleeping Dogs - 2:05:08,
- Hitman: Absolution - 2:07:12,
- Catzilla - 2:08:20,
- FurMark - 2:11:57