Tak wygląda ewolucja grafiki w grach XXI wieku

13 lat w życiu człowieka to dość odczuwalny przedział czasu. Jeszcze większe zmiany w takim okresie daje się jednak zaobserwować w branży gier, a konkretnie w ich wyglądzie. Zwłaszcza jeśli się przeanalizuje rok po roku ich fascynujący postęp...

13 lat w życiu człowieka to dość odczuwalny przedział czasu. Jeszcze większe zmiany w takim okresie daje się jednak zaobserwować w branży gier, a konkretnie w ich wyglądzie. Zwłaszcza jeśli się przeanalizuje rok po roku ich fascynujący postęp...

Do sieci trafiło bardzo interesujące nagranie prezentujące ewolucję, jakie na polu grafiki doświadczyły gry wydane po roku 2000. W trwającym ponad 2 godziny materiale ujęto wszystkie przełomowe narzędzia testowe, jakie przez ostatnie 13 lat służyły jako benchmarki dla naszych kart graficznych.

A trzeba przyznać, że całość poskładano bardzo starannie. Całą historię zaczniemy bowiem od tak pamiętnych pokazów jak słynny swego czasu Wolfman, jak i scenkę z kultowego Matriksa zrealizowanej w 3D Marku z 2001 roku. Później jest rzecz jasna tylko lepiej, bo mamy szansę podejrzeć jak stopniowo zmieniał się dym w grach, czy tak ważne dla wielu deweloperów dynamiczne oświetlenie i towarzyszące mu cienie!

Jeśli tylko więc macie ponad 2 godziny wolnego czasu i pudło smacznego popcornu pod ręką, to już wiecie co będzie motywem Waszego dzisiejszego seansu:

Poniżej możecie zobaczyć listę oraz czas ukazania wszystkich użytych w nagraniu narzędzi i gier:

  • Nvidia Grove - 0:26, 
  • Nvidia Wolfman - 1:06, 
  • Nvidia Chameleon - 2:07, 
  • Nvidia Tidepool - 3:17, 
  • 3DMark 2001 SE - 4:06, 
  • 3DMark03 - 7:32, 
  • Nvidia Dusk Ultra - 11:24, 
  • Nvidia Time Machine - 13:05, 
  • Nvidia Toys - 14:12, 
  • Nvidia Ogre 15:38, 
  • Nvidia Dawn - 16:24, 
  • Nvidia Vulcan - 17:06, 
  • Aquamark 3 - 18:29, 
  • Nvidia Nalu - 22:09, 
  • Doom 3 - 23:25, 
  • Crytek/ATI The Project - 24:42, 
  • Nvidia Luna - 27:42, 
  • Quake IV - 30:30, 
  • F.E.A.R. 33:44, 
  • Halfe-Life 2: Lost Coast - 34:46, 
  • X3: Reunion - 37:23, 
  • 3DMark06 - 45:51, 
  • Nvidia Box of Smoke 58:37, 
  • Nvidia Human Head - 59:25, 
  • Call of Juarez - 1:00:48, 
  • Unigine Sanctuary Benchmark - 1:03:53, 
  • Crysis - 1:06:58, 
  • 3DMark Vantage - 1:08:33, 
  • NVidia Medusa - 1:13:01, 
  • Unigine Tropics Demo - 1:16:13, 
  • S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - 1:19:41, 
  • The Last Remnant - 1:24:58, 
  • Batman: Arkham Asylum - 1:28:43, 
  • Resident Evil 5 - 1:30:21, 
  • Unigine Heaven Benchmark - 1:33:13, 
  • Metro 2033 - 1:37:44, 
  • Just Cause 2 - 1:38:50, 
  • Stone Giant - 1:44:32, 
  • Mafia 2 - 1:46:02, 
  • Nvidia Endless City - 1:48:16, 
  • Nvidia Aliens vs Triangles - 1:49:48, 
  • 3DMark11 - 1:50:24, 
  • TessMark - 1:54:50, 
  • Hard Reset - 1:56:00, 
  • Batman: Arkham City - 1:56:51, 
  • ShaderToyMark - 1:58:20, 
  • FluidMark - 1:59:40, 
  • Nvidia A New Dawn - 2:00:48, 
  • Sleeping Dogs - 2:05:08, 
  • Hitman: Absolution - 2:07:12, 
  • Catzilla - 2:08:20, 
  • FurMark - 2:11:57
Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas