Testują polskie Pendolino

Rozpoczęły się testy pociągów okrzykniętych polskimi Pendolino w zakładach Alstomu we włoskim Savigliano. Pociągi mają osiągać prędkość 250 km/h i przewozić Polaków już od grudnia 2014 roku.

Rozpoczęły się testy pociągów okrzykniętych polskimi Pendolino w zakładach Alstomu we włoskim Savigliano. Pociągi mają osiągać prędkość 250 km/h i przewozić Polaków już od grudnia 2014 roku.

Rozpoczęły się testy pociągów okrzykniętych polskimi Pendolino w zakładach Alstomu we włoskim Savigliano. Pociągi mają osiągać prędkość 250 km/h i przewozić Polaków już od grudnia 2014 roku.

W tej chwili testowane są dwa wagony pierwszego składu, natomiast kolejny etap testów, tym razem już całego pociągu zaplanowano ma maj. Do tej pory zbudowano skorupy wagonów do trzech pociągów, przy czym każdy pociąg składa się z siedmiu wagonów. Rozpoczęło się również ich wyposażanie.

Jak na razie PKP Intercity nie ujawniło, jak będzie wyglądało wnętrze wagonów (pojawiły się jedynie wstępne wizualizacje do wyboru). Niebawem wszystko ma być omówione na konferencji prasowej. Wiadomo już, że polskie Pendolino nie do końca będzie zasługiwać na swoją nazwę, ponieważ nie zostanie wyposażone w tzw. wychylone pudło, co wydłuży czas wchodzenia pociągu w zakręty.

Reklama

Przez to na trasie Warszawa-Trójmiasto pociąg będzie jechać o kwadrans dłużej niż gdyby ta technologia została zastosowana. Nie na wszystkich trasach się to sprawdzi, ponieważ między Warszawą a Katowicami zakrętów nie ma, a więc czy z tą technologią czy bez czas podróży nie ulegnie zmianie.

W sumie PKP Intercity otrzyma 20 pociągów za 665 mln euro. Pierwsze pociągi ruszą z pasażerami z prędkością 250 km/h przed Bożym Narodzeniem w 2014 roku. Co myślicie o tej "rewolucji" na polskich torach?

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy