Umiejętność uczenia się zależna od snu

Naukowcom udało się udowodnić właśnie coś, co dla wszystkich studentów jest być może truizmem - nasza umiejętność przyswajania nowych informacji zależy w dużym stopniu od tego jak szybko po nauce położymy się spać.

Naukowcom udało się udowodnić właśnie coś, co dla wszystkich studentów jest być może truizmem - nasza umiejętność przyswajania nowych informacji zależy w dużym stopniu od tego jak szybko po nauce położymy się spać.

Naukowcom udało się udowodnić właśnie coś, co dla wszystkich studentów jest być może truizmem - nasza umiejętność przyswajania nowych informacji zależy w dużym stopniu od tego jak szybko po nauce położymy się spać.

Zbadano w tym celu ponad 200 osób, którym kazano zapamiętywać powiązane ze sobą pary słów (np "ogień i dym") i niezwiązane (jak "insekt i prawda"). Część z nich uczyła się słów o godzinie 9 rano, natomiast druga część o 21.

Następnie sprawdzono czy byli oni w stanie zapamiętać podane pary po 30 minutach oraz 12 i 24 godzinach po nauce.

Reklama

Okazało się, że sen pomiędzy nauką i testem nie miał żadnego wpływu na zapamiętywanie powiązanych ze sobą słów, lecz wpływał pozytywnie na umiejętność zapamiętania słów ze sobą nie powiązanych.

Najciekawsze jednak było to, że w teście przeprowadzanym po 24 godzinach, gdy obie grupy mogły spać pomiędzy nauką i testem - ci którzy szli spać zaraz po nauce poradzili sobie dużo lepiej niż ci, którzy byli na nogach po nauce przez cały dzień. Pokazuje to, że być może przed ważnym egzaminem warto przypomnieć sobie wszystko jeszcze raz tuż przed pójściem spać.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy