Warszawskie metro ma nowoczesny pociąg

Warszawskie metro wzbogaciło się o supernowoczesny pociąg Siemens Inspiro, który został wczoraj zaprezentowany publiczności w elektrowozowni na Kabatach. Zobaczcie, jak wygląda przestronne i nowoczesne wnętrze pociągu, który będzie wozić tysiące Warszawiaków.

Warszawskie metro wzbogaciło się o supernowoczesny pociąg Siemens Inspiro, który został wczoraj zaprezentowany publiczności w elektrowozowni na Kabatach. Zobaczcie, jak wygląda przestronne i nowoczesne wnętrze pociągu, który będzie wozić tysiące Warszawiaków.

Warszawskie metro wzbogaciło się o supernowoczesny pociąg Siemens Inspiro, który został wczoraj zaprezentowany publiczności w elektrowozowni na Kabatach. Zobaczcie, jak wygląda przestronne i nowoczesne wnętrze pociągu, który będzie wozić tysiące Warszawiaków.

Warszawa będzie pierwszym miastem na świecie, gdzie pasażerów metra będą wozić supernowoczesne wagony pociągu Siemens Inspiro, zaprezentowane po raz pierwszy we wrześniu 2012 roku podczas targów InnoTrans w Berlinie. Warszawskie Metro zamówiło w sumie 35 takich pociągów, każdy składający się z 6 wagonów.

Reklama

Według zapowiedzi 20 składów będzie obsługiwać II linię metra, zaś 15 linię I. Podobne pociągi trafią pod koniec 2016 roku do Kuala Lumpur, stolicy Malezji. Wczoraj w elektrowozowni Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty zaprezentowano szerokiej publiczności nowy pociąg.

Mieszkańcy Warszawy byli zachwyceni przestronnym wnętrzem wagonów. Pojazdy są przyjazne dla środowiska, ponieważ można je poddać recyklingowi, jako, że w całości są wykonane z aluminium.

"Tym, co wyróżnia Inspiro, są po pierwsze niskie zużycie energii, po drugie niskie koszty eksploatacji, po trzecie innowacyjność konstrukcji zaprojektowanej wspólnie z BMW Design Works, tak aby najnowsze trendy stosowane przy produkcji samochodów zostały zaimplementowane w konstrukcjach wagonów" - stwierdza Josef Felkel-Högler, dyrektor jednostki odpowiedzialnej za produkcję wagonów i pociągów metra Siemensa w Wiedniu.

Inspiro, zaprojektowane i wykonane specjalnie dla Warszawy, spełniają najwyższe standardy i wymagania Unii Europejskiej pod względem bezpieczeństwa, ochrony środowiska oraz dostępności dla wszystkich grup pasażerów. Zakup pociągów Inspiro finansowany jest ze środków Metra Warszawskiego, a także dzięki kredytowi EBOiR oraz dofinansowaniu z UE. Zobaczcie, jak prezentuje się Inspiro na filmiku.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy