Atak na klientów mBanku
Klienci mBanku powinni uważać na fałszywą korespondencję, w której odbiorca proszony jest o "potwierdzenie swojej tożsamości". Jeden z czytelników podesłał nam próbkę takiego oszukańczego listu.
W komunikacie zaznaczono również, że mBank nie prowadzi obecnie żadnej akcji weryfikacyjnej.
Komunikat mBanku jest najprawdopodobniej związany z korespondencją, której przykład podesłał nam jeden z czytelników. Treść rozsyłanych przez oszustów e-maili przedstawia się następująco:
Informujemy, że Twoje konto w mBanku będzie poddane nowej procedurze weryfikacji.
W tym celu prosimy o jak najszybsze zalogowanie kilikając w link poniżej.
Aby nowe zabezpieczenia zaczęły funkcjonować, należy potwierdzić swoją tożsamość.
Do tego czasu wszystkie opcje w twoim koncie bedą zablokowane.
(Cała procedura trwa kilka minut)
(tutaj podany link - red.)
Pozdrawiamy,
mBank
Powyższa wiadomość ma typowy dla oszukańczych e-maili ponaglający charakter, co ma spowodować natychmiastową reakcję ze strony odbiorcy. Ostrzegamy wszystkich użytkowników, aby nie ulegali odruchowi klikania w odnośnik. Osoby, które otrzymały taki e-mail powinny niezwłocznie skontaktować się mLinią: 0 801 300 800.
- adres fałszywej strony rozpoczyna się od nieszyfrowanego protokołu - http:, tymczasem prawdziwa strona mBanku stosuje szyfrowaną wersję protokołu - https:
- adres fałszywej strony jest długi i jego pierwsza część - http://www.welca.info/aula/ wskazuje, że strona znajduje się na innym serwerze niż mBanku
- z prawej strony adresu fałszywej strony mBanku widoczna jest favikonka z logo mBanku. W przypadku prawdziwej strony tego elementu brak.