Co robimy w sieci?

41 proc. dorosłych i 46 proc. młodocianych użytkowników internetu w Stanach Zjednoczonych pobiera lub ogląda filmy (stale, często lub czasami) - wynika z pierwszego raportu firmy Symantec na temat zachowań użytkowników internetu

Według raportu, ludzie poznają inne osoby w sieci i angażują się emocjonalnie - ponad połowa (52 proc.) dorosłych użytkowników podaje, że zawierała znajomości przez internet, a niemal połowa z nich (46 proc.) uznała je za bardziej interesujące od znajomości poza siecią. Pozostałe, bardzo popularne działania w internecie obejmują randki, korzystanie z witryn społecznościowych oraz granie on-line.

Jednym z bardziej zaskakujących wniosków badania jest to, że wiedza rodziców o zachowaniach ich pociech w internecie nie jest zgodna z rzeczywistością opisywaną przez same dzieci. Jedna piąta dzieci na przykład przyznaje, że zachowuje się w internecie w sposób, który nie byłby tolerowany przez rodziców.

Reklama

Ciekawostki z raportu "Norton Online Living Report"

Wielu dorosłych użytkowników internetu przeznacza co najmniej godzinę miesięcznie na wysyłanie wiadomości tekstowych przy użyciu telefonów komórkowych (Stany Zjednoczone - 39 proc., Wielka Brytania - 79 proc., Australia - 69 proc., Niemcy - 60 proc., Francja - 60 proc., Brazylia - 61 proc., Chiny - 75 proc., Japonia - 25 proc.).

Dużą popularnością cieszą są gry internetowe. Gra w nie prawie trzy czwarte (74 proc.) dorosłych użytkowników w Stanach Zjednoczonych oraz 96 proc. dzieci w Stanach. Muzykę pobiera prawie połowa dorosłych i dzieci (po 56 proc.) korzystających z Internetu w Stanach Zjednoczonych.

Większość dorosłych użytkowników internetu przez co najmniej godzinę miesięcznie czyta zarówno wiadomości podawane w witrynach i blogach. Prawie wszyscy użytkownicy internetu przyznają się do co najmniej okazjonalnych zakupów za pośrednictwem sieci (Stany Zjednoczone - 90 proc., Wielka Brytania - 96 proc., Australia - 84 proc., Niemcy - 93 proc., Francja - 89 proc., Brazylia - 81 proc., Chiny - 86 proc., Japonia - 90 proc.).

Większość dorosłych (85 proc.) i dzieci (52 proc.) korzystających z internetu była ofiarą ataku komputerowego (od mało znaczących wiadomości e-mail ze spamem do poważnych prób włamań) i niepokoi się o bezpieczeństwo. Ponad 80 proc. dorosłych użytkowników nie czuje się pewnie w internecie bez oprogramowania zabezpieczającego.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: USA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy