Disney bez portalu

Walt Disney Company poinformowała, ze zamknie swój portal internetowy GO.com i zwolni 400 pracowników zatrudnionych przy jego obsłudze. Akcja będzie przeprowadzana stopniowo w ciągu tego roku. Jednocześnie Disney zamierza zmienić kierunek swojej działalności internetowej wyłącznie na sprzedaż poprzez sieć. Uzasadnieniem tej decyzji jest wzrost kosztów utrzymania portalu spowodowany znacznym spadkiem reklam.

Walt Disney Company poinformowała, ze zamknie swój portal internetowy GO.com i zwolni 400 pracowników zatrudnionych przy jego obsłudze. Akcja będzie przeprowadzana stopniowo w ciągu tego roku. Jednocześnie Disney zamierza zmienić kierunek swojej działalności internetowej wyłącznie na sprzedaż poprzez sieć. Uzasadnieniem tej decyzji jest wzrost kosztów utrzymania portalu spowodowany znacznym spadkiem reklam.

Jeszcze rok temu wydawało się, że Disney będzie skutecznie konkurował z takimi gigantami jak AOL czy Yahoo!. W listopadzie 1999 została zakupiona jedna z najlepszych wyszukiwarek - "Infoseek", która następnie została zaimplementowana w portalu GO.com. Jednakże portal nie osiągnął takiej oglądalności, jaką założyło szefostwo Disneya. Sprzedaż Infoseeka Japończykom (pod koniec 2000) - zamiast poprawić sytuację - pogorszyła ją jeszcze, a wartość akcji Disney Internet Group zawiadującej portalem GO.com spadła od listopada 1999 o prawie 90 procent.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Walt Disney | portal | Disney
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy