Facebook chce przejąć sieć reklamową Microsoftu?
Wygląda na to, że Facebook coraz bardziej poważnie myśli o uruchomieniu swojej własnej sieci reklamowej. Według najnowszych plotek przymierza się w tym celu do przejęcia sieci reklamowej Atlas Solutions należącej do Microsoftu.
Atlas działa już od jakiegoś czasu, nie zwracając swoją obecnością takiej uwagi jak na przykład konkurencyjne reklamy Google. Niemniej dla kogoś, kto chciałby rozwinąć własną sieć reklamową jest łakomym kąskiem. Podobno jakiś czas temu kupno platformy Atlas rozważało Adobe, ale najwyraźniej nic z tego nie wyszło.
Podczas rozmów z Facebookiem pojawiły się podobno pewne kwestie techniczne, ale jest to i tak mały problem w porównaniu do zaczynania od zera. Dla Facebooka platforma, która już teraz wyświetla miliardy reklam każdego dnia, jest zdecydowanie lepszym punktem startowym niż nic.
Atlas Solutions został zakupiony za 6 miliardów dolarów przez Microsoft w 2007 roku od firmy aQuantive. Źródła, na które powołuje się All Things D twierdzą, że jeśli zostanie on sprzedany Facebookowi, będzie to za mniejszą kwotę ale w zamian wchodzić będzie porozumienie pomiędzy Facebookiem a Microsoftem w kwestii świadczenia usług reklamowych.