Facebook nakłania użytkowników do uzupełnienia swojego profilu

Facebook rozpoczął w ostatnim czasie działania mające na celu zachęcenie użytkownika do uzupełnienia wszystkich informacji o sobie. W ten sposób serwis społecznościowy chce zebrać jeszcze dokładniejsze dane, które będzie mógł wykorzystać do celów marketingowych.

Facebook chce wydobyć z nas jak najwięcej dokładnych informacji w celach marketingowych.
Facebook chce wydobyć z nas jak najwięcej dokładnych informacji w celach marketingowych.AFP

Losowi użytkownicy są nakłaniani do uzupełniania informacji w swoim profilu. Facebook może na przykład zapytać, w jakim mieście się wychowaliśmy bądź gdzie aktualnie mieszkamy. Obok pojawia się pasek informujący o procentowej kompletności naszej wirtualnej wizytówki. Zapewne wiele osób nieświadomie wypełni wszystkie luki, chcąc osiągnąć 100-procentowy wynik. Powody takiego działania są jasne jak słońce - portal Marka Zuckerberga chce wydobyć z nas jak najwięcej dokładnych informacji, które później wykorzysta w celach marketingowych. Dobrze wycelowana reklama jest bowiem w cenie. Dlatego przed entuzjastycznym przystąpieniem do wypełniania profilu zastanówmy się, komu i po co jest to potrzebne.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas