Facebook wprowadza reklamy wideo

Od dłuższego czasu informowaliśmy, że Facebook pracuje nad nowym sposobem sprzedaży powierzchni reklamowej. Na oficjalnym blogu serwisu pojawił się wpis wyjaśniający działanie reklam w postaci wideo, które będą odtwarzane automatycznie.

Reklamy wideo pojawią się zarówno w wersji przeglądarkowej, jak i w aplikacji mobilnej Facebooka. Będą to krótkie spoty, odtwarzane bez dźwięku. Kliknięcie sprawi, że film zostanie odtworzony ponownie, tym razem jednak z oprawą dźwiękową. Nie będzie można ich wyłączyć w normalny sposób, jednak wystarczy przesunąć ekran w dół, by ich nie oglądać. Nie spowoduje to jednak, że reklama przestanie być odtwarzana.

Po odtworzeniu całej reklamy pojawią się dwa kolejne filmy do wyboru w przypadku, gdy zainteresowała nas przedstawiana treść. Ponadto aplikacja mobilna będzie pobierać wideo w tle w momencie, gdy smartfon zostanie podłączony do Wi-Fi. Dzięki temu w momencie odtwarzania "w terenie", reklama nie zużyje cennego transferu, gdyż będzie zapisana w pamięci urządzenia.

Testy nowej "funkcjonalności", jeżeli można tak to nazwać, rozpoczną się jeszcze w tym tygodniu i będą dotyczyć niewielkiej grupy odbiorców. Początkowo wyświetlana będzie reklama filmu Divergent (polski tytuł - Niezgodna). Analitycy szacują, że wykupienie całodniowego wyświetlania spotu będzie kosztować od 1 do nawet 2,4 miliona dolarów, w zależności od całkowitego zasięgu.

Reklama

Źródło informacji

instalki.pl
Dowiedz się więcej na temat: Facebook
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy