Gartner: Jak zabezpieczyć transakcje

Z raportu opublikowanego przez Gartner Group wynika, że w 2001 roku jedna na dwadzieścia zawieranych transakcji on line z użyciu karty kredytowej była oszustwem, a jedna na pięćdziesiąt osób zawierających transakcje on line padał ofiarą kradzieży jej danych osobowych. Blisko dwadzieścia proc. klientów w samych tylko Stanach Zjednoczonych żąda zmian procedur autoryzacji oraz potwierdzania tożsamości, ponieważ obecnie stosowane nie zapewniają już wystarczającego bezpieczeństwa.

Z raportu opublikowanego przez Gartner Group wynika, że w 2001 roku jedna na dwadzieścia zawieranych transakcji on line z użyciu karty kredytowej była oszustwem, a jedna na pięćdziesiąt osób zawierających transakcje on line padał ofiarą kradzieży jej danych osobowych.
Blisko dwadzieścia proc. klientów w samych tylko Stanach Zjednoczonych żąda zmian procedur autoryzacji oraz potwierdzania tożsamości, ponieważ obecnie stosowane nie zapewniają już wystarczającego bezpieczeństwa.

Z wyliczeń analityków wynika, że znamiona elektronicznych oszustw nosi ok. 1 proc. wszystkich transakcji on-line, choć sami przyznają, że mogą to być statystyki zaniżone. Wiele sklepów internetowych notuje bowiem od 7 do 10 proc. operacji odrzuconych ze względu na podejrzenie oszustwa.

Przedsiębiorstwa sprzedające w Sieci towary oraz usługi, obawiające się utraty klientów oraz braku napływu nowych, wdrażają coraz bardziej rygorystyczne procedury autoryzacji oraz zaawansowane oprogramowanie badające poprawność przeprowadzanych operacji.

Nad lepszymi zabezpieczeniami kart kredytowych pracują również ich emitenci - VISA, MasterCard oraz American Express. Jedną z form zwiększenia bezpieczeństwa transakcji zawieranych przy użyciu "plastikowych pieniędzy" ma być m.in. przypisanie im zaszyfrowanego klucza programowego, używanego przy każdym zakupie.

Reklama

Źródło informacji: MSNBC

AB/INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy