Google w INTERIA.PL
INTERIA.PL, jako jedyny portal w Polsce, udostępniła swoim użytkownikom wyszukiwarkę Google, która wzbogaciła zasoby Serwisu Szukaj, zastępując dotychczasowe rozwiązanie.
Google jest najbardziej precyzyjną i najczęściej wybieraną przez użytkowników internetu wyszukiwarką - wynika z większości testów prowadzonych na świecie przez niezależne zespoły badawcze.
Za pośrednictwem wyszukiwarki Google można dotrzeć do ponad 8 miliardów adresów stron internetowych, co sprawia, że dysponuje ona największym na świecie indeksem URL'i.
Pozycja lidera Google'a wśród wyszukiwarek została potwierdzona także w Polsce, m.in. pierwszym miejscem w przeprowadzonym w ubiegłym roku przez dwutygodnik "Komputer Świat" teście wyszukiwarek. Bezkonkurencyjną pozycję tej wyszukiwarki na krajowym rynku potwierdzają też wyniki badania Megapanel PBI / Gemius, według których na polskim rynku z Google'a korzysta prawie 5,5 mln internautów.
Jak informuje eMarketer, cały światowy rynek "paid-search" wart był w 2004 r. 22 mld dolarów. Według "IAB Internet AdvertisingRevenue Report", w pierwszych dwóch kwartałach 2004 r. usługi oparte na wyszukiwarkach stanowiły największą pod względem wielkości przychodów formę promocji w internecie.
W pierwszej połowie 2004 r. udział przychodów z reklam wykorzystujących wyniki wyszukiwania wyniósł 40%, co w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego daje poziom wyższy o 11 punktów procentowych. Według raportu IAB Polska, w tym samym okresie w naszym kraju wydatki na reklamę w wyszukiwarkach stanowiły tylko 7% wszystkich budżetów na promocję internetową, co pokazuje olbrzymie możliwości wzrostu tego rynku w Polsce.
Wyszukiwarka Google powstała 7 września 1998 r. w... garażu! Stworzyli ją studenci Uniwersytetu Stanford, Sergiej Brin i Larry Page. Pieniądze na rozruch zbierali wśród przyjaciół i rodziny, udało im się także znaleźć większych inwestorów. Nazwa Google pochodzi od słowa "googol", które oznacza liczbę jeden i sto zer.
Na początku w firmie pracowały cztery osoby (wraz z założycielami), a dziennie strona otrzymywała mniej niż 10 tys. zapytań. Obecnie wyszukiwarka radzi sobie z ponad 230 mln zapytań w ciągu doby, a firma zatrudnia prawie 1200 pracowników. 20 sierpnia 2004 r. weszła na giełdę, a udany debiut spowodował, że Brin i Page stali się milionerami.