Korzystają, a nie znają
Jak wynika z badań firmy analitycznej Mori, prawie trzy czwarte Brytyjczyków nie wie co to są punkty dostępowe Wi-Fi. Brzmi to o tyle nieprawdopodobnie, że Wielka Brytania mieni się prekursorem tej nowej technologii komunikacji bezprzewodowej.
W badaniach uczestniczyło 985 użytkowników komputerów, którym zadano pytanie - co oznacza termin punkt dostępowy Wi-Fi (ang. hot-spot Wi-Fi). Do pytania była dołączona lista odpowiedzi do wyboru.
Prawie 43% respondentów przyznało że nie wie, co ten termin oznacza. Duża część pytanych po prostu zignorowała to pytanie, choć osoby te wskazały że to coś z nowych technologii. Sugeruje to, że nie znali oni poprawnej odpowiedzi na to pytanie, jednak wstydzili się do tego przyznać. Wśród osób nie znających dobrej odpowiedzi znalazło się także 5% osób twierdzących, że to klub nocny i 2% wskazujących, że to nowy rodzaj sprzętu hi-fi. Były też osoby, które wybrały jako poprawną odpowiedź "jedzenie do przygotowania w kuchence mikrofalowej", czy problemy z żoną. Prawie 20 respondentów uznało że określenie punkt dostępowy Wi-Fi to coś, co było pozostawione zbyt długo na słońcu i przez to straciło swoją wartość.
Tylko 29% odpowiedziało poprawnie, że jest to obszar pokryty zasięgiem bezprzewodowego dostępu do Internetu. Tak więc badanie to pokazało, że istnieje rozbieżność pomiędzy tym jak nowe technologie odbierają branżowe koncerny i zwykli ludzie, mający na codzień znikomy do nich dostęp. Martwić może jedynie to, że w badaniu brali udział użytkownicy komputerów, czyli osoby potencjalnie zainteresowane możliwościami komunikacji bezprzewodowej, a na pewno lepiej znający się na nowych technologiach, gdyż korzystają z poczty elektronicznej i Internetu, niż pozostali. Większość z uczestniczących w badaniu osób przyznała, że jest także użytkownikiem telefonu komórkowego.
Wydaje się, że pytanie o znajomość wyrażeń WLAN, czy 802.11 mogło by przynieść jeszcze ciekawsze rezultaty. Pozostaje więc pytanie, czy problemem jest nowa terminologia, czy też brak ogólnego zainteresowania nowoczesnymi rozwiązaniami
(4D)