Luki bezpieczeństwa w serwerze Call of Duty 4

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Udostępnij

Serwerowy komponent gry sieciowej Call of Duty 4 zagrożony jest dwoma usterkami, dzięki którym potencjalny napastnik jest w stanie sparaliżować grę.

article cover
materiały prasowe

Problem

Zgodnie z opinią eksperta bezpieczeństwa, Luigiego Auriemmy, pierwsza ze znalezionych usterek przypomina odkryte już kilka lat temu podobne błędy - pozwalały one zdalnie przepełnić bufor serwera, jeśli tylko nazwa gracza przekroczyła 1024 znaki. Kolejna luka związana jest z funkcją callvote, która umożliwia graczowi przejście do następnej mapy w grze. Proces serwera awaryjnie kończy pracę, gdy otrzymana nazwa tzw. karty ma długość przekraczającą 248 bajtów.

Na ataki podatne są wszystkie wersje gry Call of Duty 4, włączając w to wydanie 1.6. Żadna ze znalezionych luk nie umożliwia zdalnego przejęcia kontroli nad serwerem.

Rozwiązanie

Nie istnieje jeszcze rozwiązanie problemu.

Obejście

Polega na nieudostępnianiu serwera graczom, do których nie mamy zaufania.

HeiseOnline
emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Przejdź na