Nie tylko Microsoft! Sony również wybrało się na zakupy
Ostatnia transakcja Microsoftu zatrzęsła rynkiem gier wideo. Gigant z Redmond za niebotyczną kwotę kupił Activision Blizzard. Jednak konkurencja nie śpi nie chce zostać w tyle. Sony również wybrało się na zakupy.
Niedawno Microsoft przejął Activision Blizzard, studio znane z produkcji takich gier jak Call of Duty, Overwatch, Diablo i World of Warcraft. Transakcja opiewająca na ponad 68 miliardów sprawiła, że amerykańskie przedsiębiorstwo znalazło się na trzecim miejscu w rankingu największych producentów gier wideo. Ustępuje jedynie chińskiemu Tencentowi i japońskiemu Sony. Z pewnością na tej transakcji jeszcze niejednokrotnie ucierpią Japończycy. Ich bezpośredni rywal zaczyna przedstawiać coraz rozsądniejszą ofertę w ramach Xbox Game Pass, do której dołączą z pewnością tytuły świeżo przejętego Activision Blizzard. W dodatku, Microsoft zyskał mocną pozycję do tworzenia tytułów ekskluzywnych dla posiadaczy Xboksa i PC z całkowitym pominięciem platformy Sony.