Reklama

Rok 2020 w wyszukiwarce Google - czego szukali Polacy?

Google przygotowało coroczne podsumowanie najczęściej wpisywanych fraz w wyszukiwarkę Google. Jak można się było domyślić, internauci przede wszystkim skupili się na tematyce związanej z koronawirusem, ale znalazło się również miejsce dla innych tematów.

Listy haseł najbardziej zyskujących na popularności pokazują czym żyli internauci w mijających dwunastu miesiącach. W tym roku zestawienie Rok w wyszukiwarce, a także opinię publiczną, zdominował temat koronawirusa. Hasło to uplasowało się na szczycie globalnej i polskiej listy zestawienia. Internauci w Polsce poszukiwali nie tylko informacji o samym wirusie, ale także o tym, jak wygląda sytuacja epidemiologiczna w naszym kraju i gdzie odnotowano najwięcej przypadków zachorowań. Hasła "koronawirus" w Polsce i "koronawirus mapa" znalazły się kolejno na 2. i 7. miejscu zestawienia. Wielu internautów poszukiwało również wszelkich "porad dotyczących COVID-19" (4. miejsce w Polsce). Ludzie na całym świecie chcieli też  dowiedzieć się, jakie są "objawy nowego wirusa" (8. miejsce na liście globalnej).

Reklama

Rok 2020 zaskakiwał nas na każdym kroku i był dużym wyzwaniem dla wielu naszych przyzwyczajeń i sposobów funkcjonowania - w życiu, szkole czy pracy. Jedną z największych rewolucji przeszła w tym roku szkoła, która w wielu krajach, w tym również w Polsce, z dnia na dzień musiała przestawić się na nauczanie zdalne. Home office i praca na odległość zagościła też w wielu firmach. W pierwszej dziesiątce najszybciej zyskujących na popularności wyszukiwań polskich internautów znalazły się nazwy narzędzi do komunikowania się online, takie jak "Google Classroom" i "Microsoft Teams". Hasła te zajęły odpowiednio 5. i 6. miejsce. Z kolei na liście globalnej na 4. miejscu uplasował się "Zoom". Cały świat obserwował także wybory prezydenckie w USA, interesował się prezydentem elektem, a także żegnał koszykarza "Kobego Bryanta", który zginął w katastrofie helikoptera na początku tego roku.

Doniesienia medialne zdominował w tym roku koronawirus. W Polsce bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się tematy związane z oferowaną przez państwo pomocą w czasie pandemii. Hasło "bon turystyczny" uplasowało się na 4. miejscu, zaś "tarcza kryzysowa" na 8. Równie istotne były informacje o "obostrzeniach" (6. miejsce) i samym "lockdownie" (10. miejsce). Tematyka gospodarcza wkradła się również na listę globalną - dyskutowano o "bezrobociu, czekach pomocowych", a także o "akcjach Tesli." 

Ważnym tematem były również wybory - w Polsce obserwowano zarówno walkę o prezydenturę w USA (2. miejsce), jak i wybory krajowe (3. miejsce). Z kolei na liście globalnej znalazł się temat "wyników wyborów w USA" (2. miejsce) oraz w stanie "Bihar", w Indii. Dużo uwagi poświęcono zarówno "Iranowi", jak i olbrzymiej eksplozji, do jakiej doszło w sierpniu w portowym magazynie w stolicy Libanu, "Bejrucie". Polacy wyszukiwali także informacji o "pożarach w Australii " (7. miejsce). Po raz pierwszy ludzie na całym świecie wyszukali również hasło "Black Lives Matter".

Jak zawsze wśród wpisywanych w wyszukiwarkę haseł znalazło się sporo nazwisk - wyszukiwaliśmy informacji zarówno o ludziach, którzy odeszli, jak i o tych, którzy zaistnieli z przeróżnych powodów w świadomości internautów. W Polsce, w ścisłej czołówce na liście Ludzie, znaleźli się między innymi: "Joe Biden", "Kobe Bryant" i "Paweł Królikowski". Na liście globalnej na pierwszym miejscu uplasował się również "Joe Biden", a zaraz po nim "Kim Jong Un" i "Boris Johnson".

Rok 2020 był rokiem poszukiwań sposobów na rozrywkę w domu - zjawisko binge-watching osiągnęło w tym roku rekord wszechczasów na całym świecie. Pozostając w domach i dystansując się społecznie, zaprosiliśmy do swoich salonów postacie z filmów i seriali z całego świata.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama