Spotify notuje wzrost przychodów, ale strata netto się powiększa

Spotify, platforma umożliwiająca strumieniowe słuchanie muzyki, poinformował, że ich przychód w zeszłym roku wyniósł 1,95 mld euro jednak firma nadal nie notuje zysku. Przychód w 2015 roku wzrósł o 80 proc., ale strata netto zwiększyła się o 7 proc. względem ubiegłego roku i wynosi 173 mln euro.

Główne koszty właściciel serwisu streamingu muzyki ponosi opłacając tantiemy twórców, których utwory są udostępniane klientom szwedzkiej firmy.

Spotify poinformowało, że przychody z reklam wzrosły w zeszłym roku prawie dwukrotnie. Firmie udało się także znacząco zwiększyć bazę klientów - pod koniec 2015 roku było miesięcznie 89 mln aktywnych użytkowników. 28 mln z nich korzysta z płatnej wersji serwisu.

Reklama

Firma tłumaczy swoje wyniki tym, że kładzie nacisk na inwestycje, a do tego styka się z rosnącą konkurencją na rynku stremingu muzyki w internecie. W 2015 roku swoją usługę uruchomił koncern Apple, a na rynku o klientów walczą też Rhapsody i Deezer.

W przeszłości Spotify było krytykowane przez środowiska twórców za ich zdaniem zbyt małe tantiemy, jakie otrzymywały od firmy. Dodatkowo podkreślały, że serwisy takie jak Spotify nie wspierają nowych artystów. Niektórzy z wykonawców zdecydowali się nie zamieszczać pewnych lub wszystkich swoich utworów.

lm/ jbr/

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Spotify | Streaming
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy