Stop, lepiej usuń ten produkt z koszyka. Amazon ostrzeże przed zakupem
Nie wiem, jak to wygląda w waszym przypadku, ale ja najpewniej około 80 procent zakupów, jakich dokonuję, nabywam online. Nie zawsze jest to opcja idealna, jednak niezaprzeczalnie jest wygodna, w miarę szybka, a asortyment zdecydowanie większy od tego, jaki dostaniemy w pojedynczym sklepie czy nawet galerii handlowej. Tego typu zakupy mogą być jednak nieco kłopotliwe, w dużej mierze kupujemy przecież w ciemno. Amazon ma na to pomocne rozwiązanie.
Aby nie kupować kota w worku, robiąc zakupy w internecie, warto na pewno spojrzeć na opinie czy oceny innych internautów. To nie zawsze jest jednak możliwe, nie jest też tajemnicą, że niektóre firmy decydują się nawet na kupienie fałszywych opinii, powinniśmy więc podchodzić do nich ostrożnie.
Zakupy w internecie mają jednak swoją dobrą stronę i jest nią... możliwość dokonania zwrotu. W przypadku serwisu Amazon możemy np. zwrócić nowy, nieużywany przedmiot do 30 dni po zakupie, nawet zazwyczaj za darmo, chyba że uznano inaczej. No ale zwroty nadal są nieco kłopotliwe, w dodatku trzeba pamiętać o czasie, w ramach którego możemy je zrobić itd. W sklepach tego typu jest też sporo nieoryginalnych produktów czy tanich, niskiej jakości towarów.
Uwaga: często zwracany produkt
No i tutaj Amazon postanowił wyjść konsumentom naprzeciw. Podczas zakupów będziemy mogli zauważyć specjalne ostrzeżenie. Będzie się ono pojawiało przy tych produktach, które... często zwracali inni konsumenci.
Tego typu ostrzeżenie pojawiło się już przy kilku ofertach opublikowanych przez firmy trzecie. Przedmioty te mają dość wysoką ocenę, ale zagłębienie się w opinie szybko sprawi, że dowiemy się, że dostarczone produkty były uszkodzone albo niezgodne z rozmiarem. Zobaczenie krótkiej, aczkolwiek wyróżnionej informacji o częstych zwrotach z pewnością wielu zatrzyma przed kliknięciem "Kup to".
Taka informacja pomaga w podjęciu świadomej decyzji o zakupie, nie da się też ukryć, że oszczędza sporo czasu, potencjalnie źle wydanych pieniędzy, a nawet może mieć pozytywny wpływ na środowisko — mniej nieudanych zakupów oznacza też mniej zwrotów, czyli kursów samochodowych. Tego typu praktyka może też przypadkiem sprawić, że sprzedawcy będą nieco bardziej uczciwi, ponieważ handlowanie produktami słabszej jakości może przestać być możliwe na dłuższą metę.
Amazon nie poinformował jeszcze, kiedy funkcja ta zostanie wprowadzona na skalę globalną oraz w jakich konkretnie regionach będziemy mogli zobaczyć tego typu powiadomienie.