Transakcje online - ulubiony cel cyberprzestępców

Z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab oraz B2B International wynika, że prawie 98 proc. użytkowników komputerów docenia łatwość i wygodę związaną z dokonywaniem zakupów i transakcji bankowych online. Jednak to, co ma zwiększyć wygodę, niemal zawsze wiąże się z ulubioną kwestią cyberprzestępców - lukami w bezpieczeństwie. Trojany bankowe, oprogramowanie ransomware, fałszywe strony banków oraz sklepów - oszuści dysponują pokaźnym arsenałem technik kradzieży pieniędzy.

Z odpowiedzi udzielonych w ramach badania wynika, że zakupy online stanowią najpopularniejszą aktywność: z takich usług korzysta 95 proc. osób. Nieco niżej znajduje się bankowość online, wykorzystywana przez 91 proc., z kolei około 74 proc. respondentów regularnie korzysta z serwisów e-płatności. Dane te pokazują również, że większość osób wykorzystuje swoje komputery do przeprowadzania transakcji finansowych: 77 proc. respondentów robi zakupy w sklepach internetowych, a 71 proc. przeprowadza operacje bankowe online.  

Niestety, takie serwisy to gratka nie tylko dla uczciwych użytkowników - również cyberprzestępcy nie mogą oprzeć się temu, aby wykorzystać je do przeprowadzenia lukratywnych cyberataków finansowych i zmienić e-handel w realną kradzież. Aby temu zapobiec, wszystkie znane serwisy online stosują różne techniki zapewniające ochronę krytycznych informacji finansowych swoich klientów. Jednak środki te same w sobie rzadko stanowią wystarczającą ochronę przed przestępstwami finansowymi.  

Reklama

Przestępcy, których celem jest kradzież pieniędzy, są gotowi zainwestować sporo wysiłku i środków finansowych w celu zorganizowania wyrafinowanych szkodliwych ataków. Najbardziej skuteczniejszym sposobem zwalczania takich zagrożeń jest stosowanie ochrony online, która wyprzedza najnowsze sztuczki przestępców i pozwala zidentyfikować próby przechwycenia poufnych danych użytkownika, zanim wpadną one w niepowołane ręce. 



INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: bankowość internetowa | zakupy online
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy