Uwaga na nowe SMS-owe oszustwo

Na telefony polskich użytkowników trafiają w ostatnim czasie fałszywe wiadomości SMS, informującego o obowiązku opłacenia zaległej płatności za prąd. Pod żadnym pozorem nie klikaj w przesyłany link, to nowa kampania phishingowa ukierunkowana na klientów Polskiej Grupy Energetycznej – przestrzegają specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa z Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego DAGMA

Szkodliwy SMS - oszuści chcą wciągnąć klientów PGE w pułapkę
Szkodliwy SMS - oszuści chcą wciągnąć klientów PGE w pułapkę123RF/PICSEL

Ekspertom udało nam się zidentyfikować kampanię phishingową, która została wymierzona w Polaków korzystających z usług PGE. Na ich numery telefonów docierają podejrzane wiadomości SMS. Nadawcy podszywają się w nich pod firmę PGE i informują o zadłużeniu odbiorcy oraz proszą o jak najszybsze uregulowanie zaległości. W wiadomości znajduję się dodatkowo link, który kieruje użytkownika bezpośrednio do strony z płatnościami mobilnymi.

Treść szkodliwego SMS-a: "PGE: Na dzień (tutaj data wysłania SMS-a - dop. red.) zaplanowano odłączenie energii elektrycznej. Prosimy o uregulowanie należności 3,46 zł. Zapłać teraz na: (tutaj szkodliwy link - dop. red.)Jeśli odbiorca wspomnianego SMS nabierze się i postąpi zgodnie z poleceniami zawartymi w komunikatach, może stracić dane logowania do banku, a nawet  swoje pieniądze.

- Oszuści najczęściej podszywają się pod znane, ogólnopolskie i międzynarodowe marki albo pod instytucje publiczne. Tym razem znów mamy do czynienia z atakiem, który bazuje na reputacji firmy o zasięgu ogólnopolskim. To sprawia, że szansa powodzenia tego ataku jest znacznie większa - komentuje Daniel Suchecki z Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego DAGMA.

Rzecznik rządu w "Graffiti" o cyberatakach: Skala jest bardzo poważnaPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas