Wykupić całe "Hollywood"

Litery układające się w napis "Hollywood", które stanowią jedną z najbardziej znanych i rozpoznawanych na całym świecie tablic miejskich, wizualny symbol amerykańskiego filmu i show biznesu, zostały wystawione na sprzedaż na portalu aukcyjnym eBay.

Napis "Hollywood" oznajmiający podróżnym, że przekraczają granice miasta, na stałe wpisał się już w historię kina światowego. Obecnie Hollywood nie jest już samodzielnym miastem, ale jedną z dzielnic słonecznego Los Angeles, ale sławne tablice pozostały i są jedną z najlepiej rozpoznawalnych konstrukcji na świecie. Jej budowę zainicjowali w 1923 roku reżyser Mack Sennett i wydawca LA Times Harry Chandler. Następnie przez wiele lat była wykorzystana w niezliczonej ilości filmów, seriali telewizyjnych, programów dokumentalnych czy reklam, stając się tym samym ikoną amerykańskiej kultury.

Reklama

Gdy pół wieku później stan techniczny liter znacząco się pogorszył, zaczęto publiczną zbiórkę pieniędzy na ich renowację. Do akcji włączyło się wiele ówczesnych gwiazd filmu, estrady i sportu, jednak w 1978 roku zdecydowano, iż stare litery zostaną zdemontowane i zastąpią je nowe konstrukcje. Tym sposobem napis trafił w prywatne ręce Hanka Berger'a, a później Dana Bliss'a, który złożył litery w magazynie i czerpał profity ze sprzedaży kolekcjonerom co roku kilku małych elementów wycinanych z poszczególnych liter.

Obecnie pan Bliss - z zawodu reżyser - zbiera pieniądze na nagranie filmu, dlatego zdecydował się na sprzedaż tablic, przy okazji licząc na darmową reklamę swego dzieła. Nabywca gotowy zapłacić minimum 300 000 dolarów otrzyma specjalne oświadczenie właścicieli oraz certyfikaty oryginalności znaków wydane przez niezależnych rzeczoznawców, a także historyczne zdjęcia z czasu demontażu tablic w 1978 roku.

Aukcja, która potrwa jeszcze kilka dni, cieszy się ogromnym zainteresowaniem internautów i mediów - już pierwszego dnia strona z aukcją miała ponad 20 000 odsłon, a informację o niej nadało wiele stacji telewizyjnych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Hollywood
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy