Yahoo znów atakuje Google
Przedstawiciele Yahoo zapowiedzieli, że ich firma ma zamiar zdetronizować dotychczasowego króla wyszukiwarek - Google.
Środkiem do osiągnięcia tego celu ma być gruntowna modernizacja wyszukiwarki Yahoo. Już niebawem ma się ona stać bardziej intuicyjna i w lepszy sposób lokalizować w sieci frazy wprowadzone przez internautów w oknie zapytań. Wyszukiwarka Yahoo ma też być bardziej precyzyjna i oferować jej użytkownikom dodatkowe ułatwienia w poszukiwaniu informacji.
Zmianie ma ulec m.in mechanizm wyszukiwania materiałów wideo, audio i obrazów, które dotychczas wyświetlane były w Yahoo wraz z linkami do wszelkich innych stron zlokalizowanych przez wyszukiwarkę. Firma chce, aby rezultaty wyszukiwania nie były już tylko zbiorem linków, lecz żeby w precyzyjny sposób odpowiadały konkretnemu zapytaniu. Działanie Yahoo ma się dzięki temu stać mniej frustrujące i pozwolić na zaoszczędzenie cennego czasu internauty.
Ze sporządzonych przez firmę analiz wynika bowiem, że tylko 15 proc. użytkowników sieci odnajduje poszukiwane informacje w efekcie pierwszego zapytania. W większości przypadków odnalezienie interesujących danych wymaga 3-4 zmian fraz w oknie wyszukiwarki.
Jak informują przedstawiciele Yahoo, zmodernizowana wyszukiwarka ma wystartować najpierw w USA i Wielkiej Brytanii. Krok ten jest ze strony firmy odpowiedzą na zaostrzającą się na rynku konkurencję gigantów. Yahoo zamierza w ten sposób zagrozić dotychczasowej pozycji Google i przygotować się na rynkową ekspansję Microsoftu, który zamierza włączyć się do rywalizacji dzięki zaprezentowanej ostatnio nowej wersji wyszukiwarki Live Search.
A.N