100 tysięcy NIE dla drogiego internetu

Ponad sto tysięcy osób powiedziało NIE droższemu internetowi w Polsce. Taki jest wynik akcji "NIE dla droższego internetu w Polsce", zorganizowana przez portal finansowy Money.pl wraz ze 150 portalami, serwisami, witrynami, firmami oraz instytucjami działającymi w polskiej sieci. Akcja została zorganizowana w celu wyrażenia sprzeciwu społeczności internetowej w związku z planami Ministerstwa Finansów dotyczącymi wprowadzenia wyższej - 22% - stawki podatku VAT na Internet od 1 maja 2004 r. W jej w wyniku udało się zebrać ponad 100 000 podpisów pod listem protestacyjnym.

40 tysięcy z tych podpisów zebrała organizacja IAB, bedąca wyłącznym partnerem wspierającym akcji.

Tak duże zainteresowanie akcją, zarówno ze strony internatów, jaki i partnerów - portali, serwisów, witryn - mówi Piotr Krawiec, dyrektor ds. marketingu i PR w Money.pl. - pokazuje, że sprawa podwyżki VAT-u na internet budzi duże emocje. Nie chcemy tej, jakże ważnej sprawy dla rozwoju internetu i gospodarki w Polsce, pozostawić samej sobie - dodaje. Dlatego też w dniu 3 grudnia zostanie zorganizowana debata "VAT na internet - w stronę kompromisu". Głównym celem debaty jest podjęcie rozmów na temat przyczyn i konsekwencji wprowadzenia wyższego podatku oraz wypracowanie satysfakcjonujących rozwiązań pomiędzy stroną rządową, przedstawicielami środowiska internetowego oraz dostawcami usług internetowych w Polsce.

Reklama

W trakcie debaty zostanie przekazany Ministrowi Finansów oraz Nauki i Informatyzacji list wraz z podpisami 100 000 protestujących internautów. Mamy nadzieję, że rząd nie pozostawi naszego protestu bez odpowiedzi i odniesiemy sukces - dodał Piotr Krawiec.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Internet | VAT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy