Kupujemy coraz więcej komputerów

Trzeci kwartał 2007 roku producenci komputerów PC mogą zaliczyć na plus. Grupa analityczna Gartner przedstawiła wyniki sprzedaży komputerów za ten okres. Kto jest największym producentem?

article cover
materiały prasowe

Nieco inaczej rozkładają się wzrosty względem regionów świata. O ile region APAC (Azja) zanotował prawie 23.5 procentowy wzrost, a Europa 16.4 procentowy, o tyle region amerykański może pochwalić się wzrostem zaledwie 4.7-procentowym.

Jeśli chodzi o marki zajmujące się produkcją i sprzedażą komputerów to najwięcej zyskała firma HP, która osiągnęła ponad 33 procent wzrostu sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku. Daje jej to prawie 19 procent udziału w rynku. Drugie miejsce zajmuje amerykański Dell z udziałem 14.4 procent, wzrost wyniósł tutaj jednak mniej, bo ledwie 3.5 procent. Dalej uplasowało się Lenovo, Acer oraz Toshiba.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas