Sieć nie dla konsol

Jak wynika z najnowszego raportu Jupiter Media Metrix, w ciągu najbliższych kilku lat gry sieciowe będą zdominowane przez komputery. Wbrew wcześniejszym oczekiwaniom, konsole będą przebijać się do Internetu bardzo powoli.

Do roku 2006 wartość subskrypcji na gry sieciowe dla konsol osiągnie poziom 260 mln USD. W tym samym czasie grający w Sieci użytkownicy "pecetów" zapłacą za abonamenty blisko sześciokrotnie więcej, bo aż 1,5 mld USD. Z 79 mln gospodarstw domowych, w których mają znaleźć się do tego czasu konsole, tylko w 12,9 mln (16,3%) będą one podłączane do Internetu. Kluczowym czynnikiem, który hamuje rozwój konsolowego grania on-line jest wciąż wolna popularyzacja szerokopasmowego dostępu do Internetu.

Z raportu wynika również, że wiodącą rolę na rynku konsol utrzyma Sony, a Nintendo i Microsoft będą walczyć o drugą pozycję. O większej popularności konsoli którejś z tych dwóch firm mogą przesądzić pojedyncze tytuły, wydane wyłącznie na daną platformę.

Źródło informacji: CNET, Agencja 4D

INTERIA.PL/AFP/PAP
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas