Superkomputer graficzny AMD

W drugiej połowie tego roku wystartuje graficzny superkomputer AMD Fusion Render Cloud, który będzie stanowić wsparcie dla każdego gracza oraz fana multimediów.

AMD i superkomputer dla grającego
AMD i superkomputer dla grającegoAFP

Wyobraźmy sobie, że w czasie podróży z pracy do domu zaczynamy oglądać film na telefonie komórkowym. Gdy znajdziemy się w mieszkaniu kontynuujemy seans na dużym ekranie telewizora HD, dokładnie od tego miejsca, w którym przerwaliśmy.

A wszystko to wyłącznie dzięki bezprzewodowemu dostępowi do internetu. Wyobraźmy sobie także, że gramy w najbardziej zaawansowane gry na telefonie komórkowym bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania lub obciążania systemu. To tylko kilka przykładów aktywności, które będą możliwe dzięki superkomputerowi graficznemu AMD Fusion Render Cloud.

Budowa maszyny została ogłoszona przez szefów firm AMD oraz OTOY w czasie tegorocznych targów Consumer Electronics Show (CES) 2009. Składające się z setek procesorów urządzenie może całkowicie zrewolucjonizować sposób tworzenia i dystrybucji grafiki oraz obrazu wideo HD.

Siedem z dziesięciu najszybszych maszyn na świecie zostało zbudowanych na podzespołach opracowanych przez AMD. Opisywany superkomputer został zaprojektowany tak, aby przełamać granicę wydajności jednego petaFLOPA (biliarda - 1000000000000000 operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę) i obliczać miliony wątków dzięki połączonej mocy ponad tysiąca procesorów graficznych oraz oprogramowaniu firmy OTOY. Komputer powinien być gotowy już w drugiej połowie 2009 r.

System został zaprojektowany aby umożliwić odtwarzanie multimediów, takich jak filmy, gry wideo, programy komputerowe oraz innych aplikacji wykorzystujących zaawansowane rozwiązania graficzne, na różnego rodzaju urządzeniach mobilnych bezpośrednio z internetu. Wystarczy dostęp do sieci oraz zainstalowana przeglądarka. AMD Fusion Render Cloud, dzięki renderowaniu przeprowadzanym na serwerze (server-side rendering) przechowującym bogatą bazę danych wideo, będzie w stanie skompresować film lub grę i przesyłać obraz w czasie rzeczywistym, na przykład na notebooka lub smartfona.

Zdalne renderowanie umożliwi odtwarzanie obrazu HD na urządzeniach przenośnych, które ze względów technologicznych obecnie nie są w stanie przechowywać i odtwarzać kontentu wideo najwyższej jakości. Dzięki temu użytkownicy uzyskają dostęp do ulubionych multimediów bez względu na miejsce, w którym się znajdą.

AMD Fusion Render Cloud stworzy również nowe możliwości dla producentów gier wideo i filmów. Dzięki technologii zdalnego renderowania w czasie rzeczywistym grafika oraz efekty specjalne będą jeszcze bardziej realistyczne. Dostęp do materiałów wideo wysokiej rozdzielczości bezpośrednio przez intetnet otwiera ponadto nowe kanały dystrybucji.

- W swojej pracy od lat używam rozwiązań AMD. Jestem przekonany, że nowa platforma AMD Fusion Render Cloud pozwoli przełamać dotychczasowe ograniczenia związane z tworzeniem komputerowych efektów wizualnych, czyniąc obraz wideo niemal realistycznym odzwierciedleniem rzeczywistości. To także możliwość udostępnienia produkcji szerokiej publiczności na niespotykaną dotychczas skalę - powiedział reżyser Robert Rodriguez z Troublemaker Studios.

Podstawowymi podzespołami AMD Fusion Render Cloud będą procesory

AMD Phenom II, chipsety AMD 790 oraz karty graficzne ATI Radeon HD 4870.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas