Superkomputer IBM będzie zajmował się obsługą klientów
IBM Watson parał się już wieloma rzeczami. Teraz superkomputer IBM będzie zajmował się obsługą klienta u strategicznych partnerów korporacji.
Nowa zadania postawione przed Watsonem nie są może tak spektakularne, jak poszukiwanie leku na raka czy monitorowanie stanów zdrowia tysięcy pacjentów, ale IBM może sporo na nich zarobić. Analitycy szacują, że amerykańskie korporacje wydają rocznie 112 mld dol. na obsługę swoich klientów - gigant z Armonk chciałby je odciążyć. Utrzymanie różnego rodzaju call center i zatrudnionych w nich osób wymaga niemałych środków finansowych. Watson z powodzeniem ich zastąpi.
W ciągu najbliższych miesięcy, IBM udostępni swoim najważniejszym klientom opcję "Ask Watson", dostępną za pośrednictwem chatu, poczty elektronicznej, SMS-ów czy aplikacji na smartfony. Ask Watson najpierw trafi do australijskiego ANZ Bank, Royal Bank of Canada oraz firm Nielsen, Celcom i IHS.
Uczestnicy programu otrzymają indywidualny interfejs, dzięki któremu będzie możliwy kontakt z Watsonem. Aplikacje wykorzystujące superkomputer do pomocy powinny pojawić się na rynku w drugiej połowie bieżącego roku.
Analitycy IBM przekonują, że ponad 60 proc. ze 135 mld nierozwiązanych problemów rocznie, można by rozwikłać mając lepszy dostęp do informacji. Z tym Watson nie będzie miał problemów, gdyż w wewnętrznych testach IBM okazało się, że zastosowanie superkomputera obniża o 40 proc. czas potrzebny na rozwiązanie problemu.
Praca w call center to na pewno nie ostatnie wyzwanie postawione przed Watsonem. Mimo że ma on dopiero 5 lat, superkomputer IBM nie postarzał się ani trochę.