Windows XP po polsku

27.11 odbyła się premiera polskiej wersji systemu operacyjnego Microsoft Windows XP. W pierwszym tygodniu grudnia br. zlokalizowany system trafi na sklepowe półki oraz do producentów komputerów osobistych. Na polską premierę przybył gość specjalny - Jean-Philippe Courtois - prezes Microsoft na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) i wiceprezes Microsoft Corporation. Jean-Philippe Courtois jest odpowiedzialny za działalność firmy Microsoft w 38 krajach.

article cover
INTERIA.PL

Nowy system dostępny jest w dwóch wersjach, w zależności od przeznaczenia i wymagań użytkownika - Windows XP Home Edition oraz Windows XP Professional - jednak w obu przypadka wyposażony został on w całkowicie nowy graficzny interfejs użytkownika. Ułatwia on pracę i odświeża wygląd dobrze znanego pulpitu, który staje się prosty w obsłudze, kolorowy i bardziej przejrzysty, a jednocześnie sprawia, że obsługa komputera jest łatwiejsza i intuicyjna.

Windows XP rozszerza możliwości komputerów na urządzenia cyfrowe i usługi WWW. Na przykład posiadacze kamer cyfrowych i skanerów mogą kopiować obrazy do komputera, przeglądać je, drukować i udostępniać całemu światu. Windows XP wzbogaca też możliwości i doświadczenia związane z muzyką cyfrową, ułatwiając szybkie tworzenie kolekcji muzycznych i przenoszenie ich do popularnych, przenośnych odtwarzaczy. Ponadto Windows XP ułatwia użytkownikom znajdowanie i przeglądanie filmów dostępnych w sieci WWW, edycję i udostępnianie własnych filmów oraz odtwarzanie filmów z płyt DVD.

Jedną z nowych technologii wprowadzonych w Windows XP jest aktywacja produktu, która jest zabezpieczeniem mającym na celu wyeliminowanie przypadkowego i nieświadomego naruszania własności intelektualnej firmy Microsoft. Aktywacja, ma na celu "przypisanie" systemu operacyjnego do konkretnego komputera i w ten sposób uniemożliwia zainstalowanie go na innej maszynie. Procedura aktywacyjne może zostać przeprowadzona telefonicznie poprzez Centrum Obsługi Klienta Microsoft (tel. 0-801 308 801 i 0-prefix-22 4311999) oraz za pomocą Internetu.

Aktywacji będzie można dokonać w dni robocze w godzinach 9:00 - 21:00. Pozostałe usługi Centrum Obsługi Klienta, a więc informacja handlowa oraz pomoc techniczna, dostępne będą w dotychczasowych godzinach, a więc 9:00 - 17:00 w dni robocze. Aktywacji internetowej można oczywiście dokonywać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Z tej okazji proponujemy Wam konkurs z wieloma wartościowymi nagrodami. Aby wziąć w nim udział - wystarczy kliknąć tutaj. W rozwiązaniu konkursu może Wam pomóc lektura poniższego artykułu

AB/INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas