​Elektryczny, trekkingowy, czy "holender". Jak wybrać rower marzeń?

Z wyborem wymarzonego roweru wcale nie jest łatwiej niż z wyborem samochodu. Odpowiednio dobrany do potrzeb użytkownika jednoślad może znacząco poprawić jakość życia, usprawnić przemieszczanie i dać mnóstwo radości.
Z wyborem wymarzonego roweru wcale nie jest łatwiej niż z wyborem samochodu. Odpowiednio dobrany do potrzeb użytkownika jednoślad może znacząco poprawić jakość życia, usprawnić przemieszczanie i dać mnóstwo radości.123RF/PICSEL
  • szeroka, wygięta kierownica, która umożliwia jazdę w pozycji wyprostowanej, jest dostosowana do naturalnej sylwetki człowieka
  • niewielka liczba przerzutek - w przeciwieństwie do rowerów górskich w tych miejskich liczne przełożenia nie są niezbędne
  • krótka rama i szerokie siodełko, które podobnie jak kierownica służą przede wszystkim wygodzie użytkownika, a nie osiągom sportowym
  • stabilna geometria - dzięki odpowiedniej masie i konstrukcji rower zachowuje się bardzo przewidywalnie
  • szerokie błotniki i osłona łańcucha, których zadaniem jest ochrona garderoby rowerzysty przed efektami niekorzystnej aury, czy też przypadkowym wkręceniem spodni lub spódnicy w elementy napędowe
materiały prasowe
  • stalowa rama, która jest bardziej wytrzymała
  • wzmocnione koła i opony, dostosowane do dużego obciążenia
  • hamulce najczęściej są klasyczne, zaciskowe, bo takie w odróżnieniu do tarczowych łatwiej samodzielnie naprawić
  • rozbudowane systemy przerzutek, które mają dużą liczbę możliwych ustawień. Przy dużym obciążeniu ważne jest, aby rower miał możliwość jazdy na bardzo niskim przełożeniu.
materiały prasowe
  • ograniczony zasięg - każdy rower ma wbudowany akumulator, który po pewnym czasie się rozładowuje. W przeciwieństwie do skutera czy motorynki to nie oznacza jednak końca jazdy, wystarczy wówczas mocniej pedałować
  • bezemisyjność - rowery elektryczne są bezpieczne dla środowiska, bo nie wydzielają dwutlenku węgla (chociaż służący do ładowania baterii prąd oczywiście trzeba jakoś wyprodukować)
  • spora masa - wraz z rozwojem rynku rowery elektryczne są co prawda coraz lżejsze, jednak wciąż trzeba być gotowym na to, że ważą przynajmniej około 20 kilogramów
materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?