Świeży sok zamiast porannej latte?
Bary z sokami zyskują coraz większą popularność i mogą doścignąć kawiarnie. Specjaliści zauważają, że klienci zamiast porannej małej czarnej albo latte coraz chętniej wybierają świeżo wyciskane soki i koktajle warzywno-owocowe.
Butelki z koktajlami owocowymi lub warzywnymi od pewnego czasu są domeną gwiazd. Znane kobiety chętnie sięgają po zastrzyki witamin w postaci soków, które jak zapewniają, pozwalają zachować im smukłą sylwetkę i zdrowie.
Taka popularyzacja soków i koktajli skłania producentów do sięgania po coraz to nowe przepisy i składniki, które urozmaicą ich ofertę. Rynek się nasyca, ale jednocześnie wzrasta jego wartość.
Jak wskazuje "The New York Times" wartość firm produkujących soki dynamicznie wzrasta. Przykładem jest firma BluePrint. Jej założyciele Zoe Sakoutis i Erica Huss rozpoczynali swoją działalność od rozwożenia soków, w ciągu roku ich soki zdobyły taką popularność, że zyski z ich sprzedaży wynoszą dziś ponad 20 mln dolarów.
Specjaliści przewidują, że w dobie popularyzacji zdrowego stylu życia, sięgania po naturalne produkty i eliminowania z diety tego, co nam szkodzi, chętniej zwracamy się w stronę soków i przecierów z owoców i warzyw.
Na wzrost ich popularności wpływają również gwiazdy. Nie można się pokusić o tezę, że soki wyprzedzą kawę, ale można przypuszczać, że w szybkim tempie ich sprzedaż znacznie się wyrówna.
Miłośnicy soków i przecierów przekonują, że są one również pobudzające i orzeźwiające, co poranna mała czarna. Przekonują przy tym, że są zdecydowanie zdrowsze. Co bardziej zagorzali wyznawcy diety sokowej zapewniają, że pomaga ona nie tylko zachować smukłą sylwetkę, ale również wyleczyć uciążliwe dolegliwości.
Choć kawosze mogą okazać się nieprzejednani w celebrowaniu porannej kawy miłośnicy nowych trendów chętnie zamienią kubek z popularnej kawiarni, na buteleczkę ze świeżym sokiem lub koktajlem.