Takiego pasażerskiego samolotu naddźwiękowego jeszcze nie było

Firma Boom zapowiedziała, że jeszcze w tym roku rozpocznie testy prototypu ekologicznej naddźwiękowej maszyny, która umożliwi najszybsze w historii podróżowanie po całej planecie. Projektem zainteresował się sam Pentagon.

Firma Boom zapowiedziała, że jeszcze w tym roku rozpocznie testy prototypu ekologicznej naddźwiękowej maszyny, która umożliwi najszybsze w historii podróżowanie po całej planecie. Projektem zainteresował się sam Pentagon.
Tak wygląda pierwszy w XXI wieku zupełnie nowy naddźwiękowy samolot pasażerski /Boom Supersonic /materiały prasowe

Wygląda na to, że za kilka lat ludzkość wzbogaci się o flotę pierwszych w XXI wieku nowych samolotów pasażerskich oferujących podróżowanie po całej planecie z prędkościami naddźwiękowymi, a mianowicie ponad 2200 km/h.

Firma Boom pochwaliła się, że otrzymała pierwsze zamówienie na 15 sztuk (a docelowo nawet 50) swojego samolotu od amerykańskich linii lotniczych United. Podróż z Londynu do Nowego Jorku zajmie mniej niż 3,5 godziny, i to wszystko przy zerowej emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Samolot o nazwie Overture. Pozwoli on na podróżowanie w luksusowych warunkach 90 osobom.

Reklama

Boom Overture może stać się nowym Air Force One

Ale to nie koniec ciekawych wieści. Właśnie doszły do nas słuchy, że aż 60 milionów dolarów w projekt zainwestował Pentagon. Co planuje rząd Stanów Zjednoczonych. Eksperci są niemal pewni, że Siły Powietrzne potrzebują nowego środka transportu dla prezydenta i ważnych osobistości ze świata polityki. Jako że Overture będzie oferował docelowo nawet 3 razy większą prędkość lotu od zwykłych samolotów, jest on idealnym kandydatem na nowego Air Force One.

Cichy, ekologiczny i superszybki Overture dla wszystkich

Mówimy tutaj również o iście ekologicznej i niezwykle cichej maszynie, która będzie mogła startować z dowolnego lotniska i niemal od razu rozpędzić się do maksymalnej prędkości, bez obawy o huk spowodowany przekraczaniem prędkości dźwięku nad zabudowaniami. Podróże zatem będą znacznie krótsze, niż w przypadku Concorda.

Prototyp Overture w postaci XB-1, jest już gotowy. Niebawem rozpoczną się jego testy powietrzne. Maszyna będzie rozwijała prędkość 1600 km/h. Na jej bazie w ciągu 3 lat ma powstać Overture. Firma rozpoczęła w tym tygodniu budowę superfabryki dla swoich maszyn na obszarze Piedmont Triad International Airport w Greensboro w Północnej Karolinie. Firma Boom oświadczyła, że pierwsze loty naddźwiękowe samolotami dla United Airlines mają pojawić się w ofercie w 2029 roku. Cena biletu ma wynosić ok. 18 tysięcy złotych.

Nie jest to mała kwota, ale przedstawiciele United Airlines chwalą się, że zainteresowanie na świecie szybkimi podróżami jest ogromne, a koszty dla biznesmenów nie mają tutaj większego znaczenia, gdy w grę wchodzą interesy warte miliardy dolarów. Co ciekawe, nad jeszcze szybszymi maszynami pracuje sama NASA. Mowa tutaj o X-59 od Lockheed Martina. W grudniu ubiegłego roku pojawił się on w Teksasie, gdzie właśnie przechodzi pierwsze gruntowne testy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: technologia | samolot | samolot naddźwiękowy | lotnictwo | Pentagon | boom
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy