Śnieg powstrzymał najnowocześniejsze myśliwce świata F-22 Raptor

Jak donosi Bulgarianmilitary, złe warunki pogodowe, w tym obfite opady śniegu zamknęły południowokoreańskie niebo dla nowoczesnych amerykańskich myśliwców F-22 Raptor.

USA wraz z Koreą Południową w tym tygodniu miały zorganizować wspólne ćwiczenia wojskowe z udziałem samolotów bojowych, w tym myśliwców F-22 Raptor pochodzących z jednej z baz w Japonii. Ćwiczenia miały rozpocząć się 22 grudnia, jednakże z powodu bardzo dużych opadów śniegu wspomniane myśliwce musiały szybko zawrócić do swojej bazy macierzystej.

W Korei Południowej z niecierpliwością oczekiwane jest pojawienie się Raptorów, gdyż będzie to ich pierwsze przybycie od czterech lat na koreański półwysep. Ćwiczenia wojskowe miały być odpowiedzią na ostatnie wystrzeliwanie rakiet balistycznych przez Koreę Północną. Pjongjang dokonał kolejnych prób pocisków 18 grudnia.

Reklama

W listopadzie USA ogłosiło, że myśliwce F-15 Eagles kończą swoją służbę bojową na japońskiej Okinawie, a zamiast nich będą tam stacjonować myśliwce F-22 Raptor. Japoński minister obrony poinformował, że F-22 będą pełnić swoją funkcję rotacyjnie, co oznacza, że we wskazanej bazie spędzą około sześciu miesięcy, po czym na ich miejsce rozlokowane zostaną inne samoloty z pozostałych baz.

Wycofanie F-15 spotkało się z krytyką części amerykańskich ekspertów, gdyż ci obawiają się rosnących wpływów Chin w regionie, a także ich szybkiego rozwoju pod względem militarnym.

Nowoczesne myśliwce F-22 Raptor

F-22 Raptor jest amerykańskim samolotem przewagi powietrznej, który został wykonany w technologii stealth (technologia obniżająca ryzyko wykrycia samolotu przez wrogie radary). Był on produkowany od 1997 do 2011 roku i może osiągnąć prędkość ponad Mach 2 praz pułap 20 000 m.

Myśliwiec ten przeznaczony jest do prowadzenia wojny elektronicznej i nasłuchu elektronicznego, jednakże posiada również uzbrojenie, które pozwala mu na atakowanie wrogich celów. Potrafi on szybko manewrować, zarówno przy szybkościach poddźwiękowych, jak i ponaddźwiękowych. Około 40 proc. masy samolotu przypada na elementy wykonane z najwyższej klasy tytanu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sprzęt wojskowy | F-22 | myśliwce | śnieg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy